HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2009.04.23. 12:31 hachiroku

Fejlemények...

Hétfőn lekaszaboltam a ripityára tört ajtót és megvizsgáltam a sérüléseket. Feltettem egy "ép" bontott ajtót, hogy kiderüljön mennyire súlyosan ment el a B-oszlop. Örömmel állapítottam meg, hogy ippeg csak pár mm-t mászott beljebb, így ezt lévén versenyautó, nem fogom bántani. A hátsó sárvédő nagyon meggyűrődött, de belülről tökéletesen hozzáférhető, bíztam benne, hogy egy szakavatott karosszérialakatosnak nem lehetetlen küldetés. Sikerült gyorsan lakatost találni, aki megerősített, hogy egy laza nap alatt megoldható a javítás. Meg is állapodtunk, jövőhét hétfőn viszem a kocsit, este mehetek is érte. Ha már lakatolás, levágatok pár feleslegesen leledző vasdarabot további könnyítés céljából. Az elhajlott panhard szintén menthető, azért meg legfeljebb imádkozni tudok, hogy a féltengelyek épek maradtak-e.

Közben lajoosh AE86-ot építő sorstársamtól rendeltem egy pár üvegszálas ajtót, néhány új matricát és ha már úgyis mennem kell értük az ország másik felére, hozok egy TRD Hot Version style üvegszálas csomagtartó ajtót is. Messze földön híres, jó minőségű FRP elemeket gyártanak Hachirokuhoz. Ezen elemekkel mintegy 30kg könnyítéssel számolok és további 20kg-t fogyasztok még jövőhétig. Ha nem tévedtem a számokkal a tavalyi mérést alapul véve, immár 850kg!!!! alatt lesz a menetkész autó, ha csak néhány dekával is :). Ezzel minden 5kg-ra jutna 1 lóerő, nem tűnik rossznak első blikkre. ZDoman san még nem tökéletesen elégedett a motor teljesítmény leadásával, ezért jövőhéten újra kalibrálja a vezérműtengelyeket, melyek még retard állásban vannak tavaly óta (ugye akkor még nem rendelkeztünk elegendő fordulattal a gyári ECU korlátai miatt). A nyitó futamra leadtam előnevezésemet, ha minden tervek szerint alakul, indulok a futamon, immár a PRO ligában.

Közben feltettem néhány kisebb videót a Youtube-ra. Valahogy így muzsikál az új konfig, fogyasszátok egészséggel ;) :

 

Szemből támadunk, néha ellöttyen a benzin, kicsit kevés volt a tankban.

Az ütközést követően, szerencsére az autó rendesen működött...

Nagy kerékkel is viszi, ennek az etapnak a végén szakadtak le a fékcsövek, végén fékolaj biztosít kenést a gumiknak...

Kisebb kergetőzés, sajnos a kigyorsításoknál rendesen lemaradok, de igyekszem rájuk gyorsulni...

Pro vizsga körei, sok-sok lámpalázzal :)

9 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr341081786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mancs_ 2009.04.23. 23:13:13

Vigyázz ezzel a benzin ellibbenéssel, én így hengerfejeztem meg a motoromat.. :( Ilyenkor keményen elszegényedik, és nekem szépen felforrt, és elgörbítette a HF-em..:) Szóval vigyázz!;)

Amúgy gratulálok a kocsihoz, mert szépen szól, és a pro licenszhez is, sok sikert idénre!!

duck 2009.04.24. 13:21:45

Sza Zoli!!
Gratula a PRO vizsgádhoz.... Bárcsak én is ott tartanék már.

Ezek a körök alapján Te magkaptad Peti pedig elvesztette Pro vizsgáját...:)

Görgő 2009.04.24. 16:26:07

Először is Gratula a pro licenszhez. másodszor: Jól látom hogy nem balláb fékezel, és azt is hogy 3.ban kezded és az első kanyarnál 2.ba visszapakolod????????
bocsánat a kíváncsiságomért:-)

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.04.24. 16:50:44

Köszi Mindenkinek!

@Görgő: Ezeken a videókon pont 2. ~ vége körül indítgatok, ha ott voltál az edzés valóban volt pár etap, hogy 3-ból indítást próbálgattam, aztán vissza 2 kanyarközépen. Sajnos nagyon hosszú a végáttételem kerek 100km/h-t megy 2-ban. Ballábféket pedig tényleg csak legritkább esetben alkalmazom. Ennél a motorkarakterisztikánál, nem is lehet, a gázon kell állni akármi is van, féllábbal pedig a kuplungon. Ezeket miért is kérdezted??? :)

Üdv,
Z

Görgő 2009.04.24. 19:00:57

@hachiroku: Sajnos nem voltam ott az edzésen mert nyírbátori vagyok, és ezért csak a máriapócsi futamokra tudok eljutni.
A vezetéstechnikára térve: azért kérdeztem mert láttam még a tavalyi kakucsi belső kamerás videódat és összehasonlítottam néhány pilótáéval (Miki1ével, Adorjánéval, Nagy Ádáméval) és direkt figyeltem hogy hogyan "művészkedsz" a pedálokkal(Miki se ballábfékezett), nem mellesleg nagyon tetszik a "small-blokk - kicsi-súly" világ.

És bocsánat hogy hosszú voltam:-)

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.04.24. 20:09:22

@Görgő:

Én is ennek a híve vagyok :D Visszatérve a ballábfékre, sajnos az is csak EU sajátosság és főként a másik fél "kicselezésére" használják, csakhogy a Tsuiso nem erről kellene, hogy szóljon. Idén a magyar bajnokságban is sokkal jobban odafigyelnek majd erre. És jól láttad Miki sem balozik ;)

Üdv,
Z

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.04.24. 20:14:01

@Mancs_:

Egyik szemem a WBO2-n volt.... 20ig kiszegényedett el is vettem azonnal..... :( azután töltöttem rá inkább benzint bőven.

tasi_ae86 2009.04.26. 18:58:55

Először is gratulálok a pro licenszhez.
Lenne néhány észrevételem:
Az egyik videónál írtad hogy "nagy kerékkel is viszi" .Milyen gumi méretekkel mész?Csak azért kérdezem mert a 185/60/14 a 195/50/15 a 195/45/16 mind váltóméretei egymásnak tehát nem nő vagy csökken a kerék átmérő.Vistzont a 185/55/15 vagy a 195/45/15 kicsit kissebb és lehet hogy érdemes lenne kipróbálni ha tudsz valahonnan ilyen méretet szerezni.Illetve említetted hogy szuper minőségű müanyagokat tudsz és 30 kg a minusz ezekkel.Én csináltam már nagyobb autóra ajtót és egy ajtó lett 6kg merevitéssel és mindennel együtt, ja és kibírta a rallicross más autóinak behetásait is törés nélkül!Ezzel csak azt akarom mondani hogy a két ajtón meg kell lenni 50kg-nak.Gondolom az nem lenne baj!!!! :)

Mancs_ 2009.04.26. 21:37:46

@hachiroku: Helyes! :) Aztán hajrá hajrá!!!
süti beállítások módosítása