HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2009.03.29. 23:55 hachiroku

Nemzetközi projekt :D MegaSquirt N'spark extra

Az utolsó bejegyzésben közölt dátum ugyan meghiúsult, 1 hét késéssel, végül azért csak felüvöltött a motor a MegaSquirttel :). Nem tudnám elég hosszasan ragozni, hogy mindezt mekkora sz@patás sorozat előzte meg, de végül megoldottuk. Az elmúlt két hétben gyakorlatilag a garázsban töltöttem az életemet és minden egyes napon, 1 apró ponttal közelebb kerültünk ahhoz, hogy a motor beindulhasson. Szépen sorban jöttek a gondok, először pl. az, hogy nem kapott RPM jelet, ezáltal nem vezérelt ki gyújtást az ECU. 2 éjjelnyi olvasgatás után kiderítettem, hogy bizony szükséges egy jumper beiktatása a VAST gyújtásvezérléshez átalakított alaplapokon. Miután ezt megoldottuk, fordulatszám jel megjelent, de szikra továbbra sem volt. Újabb 2 napba került mire kiderítettem, hogy a leírásban van egy elírás, és a VAST ignition átalakítás nincs pontosan definiálva. Sikerült megoldani ezt a rejtélyt is, ami végülis utólag logikus tűnik :), ha végigkövettem volna a nyák áramköreit, megvilágosult volna, hogy a MAP szenzort hiába is etetem a gyújtásvezérléssel..... Ezt is megoldottuk. Tehát lett szép stabil fordszámjel, előkerült a szikra, viszont az injektorok az Istennek sem akartak beindulni. Újabb nap kisérletezés, ötletelés, majd meguntam és kitaláltam, hogy sz@rok a gyári kábelkötegre, kikábelezem teljesen külön az injektorvezérlést. Végre beindult. Nagy öröm és bódottá, de arról a nagy vigalomban megfeledkeztünk, hogy ugyan ez a motor forog is, vagy csak alapjáraton működik? Következő napon szembesülünk a ténnyel, hogy indul-dudál-világít (Egyed Isti után szabadon), de bizony nem veszi a lapot... sőt lángol, durrog, füstöl. Ajjajj, itt komoly gondok lehetnek. A gyújtással kb. 5 napig bíbelődtünk, mint utólag kiderült teljesen feleslegesen. A megatune program egyre mélyebb kiismerése, majd a manualok egy mélyebb értelmezése adott esélyt arra, hogy talán megoldjuk ezt. Végül semmi sem sikerült, az autó gurult, de melegedett és használhatatalul üzemelt. Én már le is mondtam róla, teljesen elkeseredtem.... Fel akartam gyújtani :D Sőt már motorvezérlő installáló szakik is keresztet vetettek a dologra. ZDoman mondogatta, hogy innen már tuti megoldjuk, ne idegeskedjek már... minden adott ahhoz, hogy működjön. Aztán eljött a mai reggel, hideg fejjel nyugodtan nekiálltunk újra. Rájöttünk, hogy minden működik csak fordítva, fordítva vezérli a gyújtást.... Ekkor jött a szikra, hogy mi lenne ha az elosztóból jelvételezésre (rpm és motor pozíció) használt szenzor vezetékeit megcserélnénk. Láss csodát, minden megoldódott :) Sikerült feléleszteni a motort, még egy rövidke tesztre is futotta, melyet meg is örökítettünk. A fenti rövid összefoglaló azonban korántsem adja vissza azt kínlódást, amit az elmúlt két hétben átéltem(tünk)... Természetesen ZDoman mindvégig részt vett a feladatokban és gyakorlatilag vele ötlöttük ki folyamatosan a megoldásokat. Nagyon nagy köszönet Lukinak is, aki szintén velünk tartott amikor csak tudott, de sokan segítettek még a végső megoldáshoz, Zotya a Driftgarage-ból, Miki és végül Gon és Apardal Portugáliából. Tulajdonképpen ők azok akiktől kedvet kaptam a elektronika megépítéséhez, ők állnak a projekt mögött, mint értelmi szerzők. Egy éve az AEU86.org-on fedeztem fel a leírást, melyet Gon írt: hogyan építsünk ki MS-t, MAP-os EU 4AGE motorra címmel. Ekkor határoztam el, hogy ezt meg kell csinálnom nekem is. Mindketten végig online segítséget nyújtottak, nélkülük ez a projekt nem sikerülhetett volna. Köszönet mindenkinek, kezdhetjük a programozááááást! Wáááááááá:D:D:D

 

10 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr961034318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blackycmd 2009.03.30. 08:39:31

Gratula Zoli!!! Csak így tovább! Istenem ez a hang!!:D A következő edzésen várunk a provizsgára!!!

Görgő 2009.04.01. 16:19:03

Most már a hang alapján is Ueo style:-)

DonDr!ft 2009.04.03. 11:52:35

Pont ilyen durva hangot vártam én is a beavatkozástól :) Grat srácok, nagyon jó lett!
Mikorra várható az első bevetés???

Hexer 2009.04.03. 23:17:58

Gratulalok az otohoz...szepen dormol...mint egy csapagyas macska.

Aztan nem dugokat luggatni :)

Igy utolag, megerte az MS? vagy inakabb Vems?

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.04.03. 23:45:03

@DonDr!ft:
Következő edzésen ott leszek!

@Hexer:
Egyelőre elégedett vagyok az ECU-val, mindent tud, amit egy belépőszintű elektronikának kell. Elhiszem én, hogy tök fasza a VEMS, meg azt is, ha a ráfordított időt/energiát is számolom talán drágább lett a Mega.... de ezt én csináltam, és ennek örülünk:)

Hexer 2009.04.04. 18:18:44

@hachiroku:
Arra akartam kijukadni hogy megeri-e a plusz melot az a teny hogy olcsobb.
Mert ha az MS-II-t hasonlitom a Vems-hez akkor minimalis a kulombseg, adot esetben az ms jobb is lehet mert meg megvan a megatune es koztuk az osszhang.

Csak azert kerdezem mert epp a minap beszelgettunk a tanszeken hogy megeri-e a plusz melot az ms. Te mar csinaltal ilyent, ezert toled kerdem.

Ps. nem megyozni vagy biralni akarlak, csak kivancsi vagyok hogy en vagjak-e bele vagy inkabb vems, telyesen kivulallo vagyok...tudom hogy nagy a harc a ket ceg kozt.

Valaszod elore is koszonom.

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.04.04. 20:47:42

@Hexer: Igen. Úgy gondolom megéri az MS a plusz melót. Főként ha magadnak szereled össze, a manual alapján, megérted, hogy mi miért történik és mi mit csinál a dobozban. Értem ezalatt azt is, ha ne adj Isten vmi elf@ssa magát, tudod, hogy hová is nyúlj. Az MS2 és a VEMS 3.3 közel azonos tudású ECUk. Ha most kezdeném az ECU választást, újra az MS-t választanám, csak a máig megszerzett "tudás" birtokában, simán az MS2 V3.0 építő kitet rendelném. Abba pedig, hogy a VEMS-et népszerűsítők miért fikázzák az MS-t, inkább ne menjünk bele :D Maradjunk annyiban, hogy uazokból a 20ft-os alkatrészekből épül fel a mind2....

Hexer 2009.04.04. 21:18:26

@hachiroku:
Orvendek hogy egy velemenyen vagyunk, ha magamnak akkor inkabb MS.

En mar 2 eve szemezek az MS-el es VEMS-el, anno az MS nem volt azon a szinten, de az uj mar siman tartja magat, sot olcsobb is...megvarom a mostani porijekt veget az lehet a kovetkezo MS-tel lesz szerelve veglegesre. A vegen igenybe veszem a tapasztalataidat is :)

No remelem elso versenyen kint leszek es lathatom.

xprovidfilms. · http://xprovid.blog.hu 2009.04.17. 17:57:07

Eccer hííííííííjjatok el minket egy ilyen teszrreeee. Cserébe lesz fixkezű anyag róla :)
süti beállítások módosítása