HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2009.04.19. 19:10 hachiroku

PRO licensz, ütközés, Tuning show - minden volt.....

Tegnap útra keltünk családommal (gyerekek 6:30-kor csak úgy pattantak ki az ágyból :) )és kis csapatunkkal (ZDoman, Luki) a tököli reptérre. A helyszínen csatlakozott hozzánk Batyik, Ádám és kellemes meglepetésemre Döme topiktársunk a performance-tuning.hu fórumról. Végre fél év kihagyás után, ismét éles helyzetben vezethettem az autót. Mivel már korábban bejelentkeztem PRO vizsgára, volt bennem némi félsz, hogy vajon egy új karaszterisztikájú motorral, 6 hónap kihagyás után, mennyire is leszek nehéz helyzetben. Igyekeztünk, hogy elsők közt érjünk az edzésre és minél hamarabb megkezdhessük a gyakorlást, többek közt azért, mert a jelentkezési lista teltházat (40 nevező) ígért. Gyors regisztrációt és gépátvételt követően, azonnal sorakoztam. A 2007-es King Of Europe nyomvonal várta a versenyzőket, a végén kicsit trükkösebben beszűkítve. Az első megtett kör után megnyugodtam, nem felejtettem el tavaly óta vezteni :) már az első körökben sikerült pontos, dinamikus köröket megtenni. A motor tetszik, nagyon forog, azt azonban még kicsit szokni kell, hogy alul nem megy úgy, mint az előző konfig. 6000 felett már nincs probléma, és kellő fordulaton tartva, rendes füstöt képes kelteni :). Délelőtt Mikinek problémái voltak, így egyedül gyakoroltam, próbáltam kiszemelni PRO pilótakat és üldözni őket. Jó minőségű gumikkal, tudtam tartani a lépést szinte mindenkivel. Amit még szokni kell, hogy hátul, vakon elég nehéz helyzetben van az ember pl. a V8-ak füstjében. Szinte folyamatosan tudtam menni, a csapat ismét tökéletesen dolgozott. Ezután elkezdtük Mikivel a Tsuiso gyakorlást ami idejekorán bejeződött. Sajnos összeütköztünk, nem kicsit, nagyon.... Ezt nem is részletezném, sima versenyszituáció volt, más elképzelésünk volt az ütközés elkerüléséről, és mégis összetalálkoztunk. Autóverseny, ez is hozzátartozik, persze kellemetlen, főleg, hogy az ember a barátjával ütközik. Felmértük a kárt, jó nagyot szólt az ütközés, de szerencsére nem "akkora" a baj. Motorok, hajtás sértetlenek maradtak, inkább csak kasztnimunkák lesznek. Aztán jobban szemügyre véve a dolgot, mindkettőnknek sérült futóműalkatész is. Én esetemben a hidat tartó panhard elhajlott, ezáltal az egész hátsóhidat eltolva 3-4cm-rel.

Ilyen volt, az elmúlt héten tartott Carstyling Tuning Show-n kiállítva, drifter.hu standon:

Ilyen lett:

Úgy döntöttem, ha már befizettem a díjakat, a kocsi is működik, mostmár mindegy, kiállok a sérült autóval a PRO vizsgára. Miki már nem tudta vállalni a további autózást, így Szekeres Petit BMW E30 V8 kértem fel, hogy legyen a Tsuiso párom. A vizsgáig kb. 2 órám maradt gyakorolni, ebből az egyiket jól ki is használtam, aztán újabb probléma jött. A gumik leszakadó futófelülete feltekeredett a hídra és letörte tőből a fékcsöveket...mindkettőt, egyszerre. Majd beesett a fékpedál, amint észleltem azonnal lejöttem a pályáról. Fékcső nem volt nálunk, vhogy erre nem voltam felkészülve, de tavalyi legkeményebb OB2 versenytársam, Szekeres Feri kisegített fékcsővel, Juhász Attila Initial Drifters csapattársam pedig fékolajjal. Ezúton is köszönöm srácok! Igyekszem a következő alkalommal valami folyékony nedű formájában meghálálni ;). A csapat gyorsan "meggenerálozta" a fékeket, és még a vizsga előtt egy utolsó gyakorlásra is futotta. Következett a vizsga, ami 3 pontozott kvalifikációs körből (melyből a legmagasabb pontszám számít), majd továbbjutás esetén 2 Tsuiso körből áll, ahol tisztes helytállásról kell tanúbizonyságot adni. Visszatértek a tavalyról jól ismert izgalmak, bár kicsit remegett a kezem, könnyedén túljutottam a kvalin. Következett a neheze: Tsuiso Twins ellen. Először Peti ment elől, a kigyorsításnál szorosan zárkóztam, jól sikerült a megindítás, de az első ív végére túl nagyott kellett lassulni, hogy ne essek rá. Itt hibáztam egy kicsit, de azonnal rúgtam is egyet a kuplungon, hogy újra beálljon a kocsi, majd követtem ahogy tudtam és a végére sikerült felzárkózni.

Következőben én mentem elől, Peti nagyon szépen lekövetett, de újra kellett mennünk, mert túl nagy volt a megindításnál a kettőnk közti távolság.

Ismét én mentem elől, de az első ív után már nem láttam Petit a tükörben, valami  hiba lehetett az elején. A PRO licenszet megszereztem. Juhééé :D:D:D A nap további részében már csak a legócskább gumik maradtak és barátokat taxiztattam funból. Kegyetlenül visszafogja a +1 fő a hegyes nyomatékszegény motort, de kirúgtam amit tudtam :) Összesen kb. 10 alkalommal voltam pályán a vizsgán kívül, a délelőtti ütközéstől eltekintve, egy nagyon szép napot zártunk.

Régen mindig idegesítő közhelynek tartottam, amikor a pilóták verseny végén köszönetet mondanak a csapatnak és ömlengenek. Aztán átélve megértettem, hogy ez a világ legtermészetesebb dolga, hogy egyedül semmit nem ér az ember az autósportban. Csapat nélkül nem megy, tegnap is csomagolhattam volna már a délelőtt folyamán, ha nincs mellettem a team.

Óriási köszönet: ZDomannak, Lukinak, Dömének az egész napi munkáért, és köszönöm még Batyikéknak a sorbanállásokat, felvételeket és nem utolsó sorban gyermekeim pesztrálását ;) Megcsináltuk!

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr781074695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RWD 2009.04.19. 22:10:41

Grat a vizsgához, ott sürögtem mellettetek, amikor Doman vagdosta le a gumidarabokat hátulról.
"Má' tököm tele van, leszarom az egészet megyek egyet, aztán meglátjuk mi lesz..."
:)
Grat!

Krissal 2009.04.19. 22:50:02

Gratulálok és gratulálok a csapatnak is, mert nem semmi!
Minnél nagyobb a kihívás, annál édesebb a győzelem! :)
Sok sikert!

Batyik 2009.04.19. 23:26:32

Nagyon szívesen Z, bármikor állunk Ádámmal a rendelkezésedre, de azért remélem még egyszer ha nekem kell sorakozni a kocsival nem azért lesz mert nem tudsz beülni csak jobb oldalról:)

Radirdrift 2009.04.20. 07:52:13

Orias GRATULA a vizsgahoz, és az autohoz is!!!

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.04.20. 22:06:00

Köszi mindenkinek! Ha minden jól megy, a versenyig újra egyben lesz a gép és 25kilóval könnyebb lesz. ;)

XJS · http://www.ae86.hu 2009.04.21. 12:50:58

Z, grat a vizsgahoz, meg a csapathoz is!
süti beállítások módosítása