Az elmúlt néhány hónapban nem volt időm bejegyzéseket közzétenni, most az új évi pihenés közben megosztom Veletek a fejleményeket. Tehát az élet nem állt meg, csak felgyorsult... Idei versenyévadra a PRO kategóriára készülök, ennek megfelelő "evolúciós" lépéseket végzünk az autón. Ahol lehet könnyítünk még a karosszérián, fő beavatkozásként pedig erősítünk a motoron, és módosítunk a hajtásláncon is. Mindezeken túl természetesen a 2009-es technikai szabályzatnak megfelelően lesz felkészítve a Toyota. Az utolsó verseny óta téli álmát alussza a kocsi, az új csomagot már megterveztük, és majdnem minden szükséges dolgot beszereztem. Tehát már "csak" dolgozni kell az autón, amihez előreláthatólag februárban hozzá is foghatok. A 2009-es versenyaptár már tisztázott, így remélem gyorsak leszünk és semmi sem húzza keresztbe a számításainkat ahhoz, hogy ismét teljest versenyévadot teljesíthessünk.
A www.aeu86.org-ról portugál hachifan topiktársaimtól elegendő infót szereztem, hogy bele merjek vágni egy "Do It Yourself" motorvezérlő elektronika összeszerelésébe és programozásába. Rendeltem egy MegaSquirt-I V2.2 építő kitet, amit úgy kell érteni, hogy megérkezik 50db kis zacskó kb. 150db elektronikai komponenssel, egy nyáklap, processzor, némi segédanyag, aztán forraszd össze magadnak. A MS rendszerhez 4AGE motorra, tetemes mennyiségű támogatás található a neten, mindenki rendkívül segítőkész, és számos versenyautóban ilyen rendszer látja el feladatát a tengeren túl. A dolog lényege, hogy kb. fele annyiba kerül, mint egy hasonló tudású ,itthon elérhető telepített rendszer, nem beszélve arról az örömről, hogy ezt is megcsinálhatja magának az ember. A karácsonyi 3 napos szünetet ki is használtam és összeszereltem a dobozt, majd egy hozzá kapható stimulátor segítségevel leteszteltem. Jelentem működik :) Amint hazahozom a kocsit első dolgom lesz, hogy átkábelezem és működésre bírom a rendszert.
A motorvezérlő elektronikán felül természetesen sok minden mást is át kell alakítanunk a motoron. A 210-es injektorok és a szívócsonk sem képes 160 lóerőtől többet kiszolgálni, így ezzel kell folytatni a motorépítést. Régi vágyam volt egy 4 pillangós szívósor, végül megvettem az átalakításhoz szükséges alkatrészeket. Ez generálja azt a hátborzongató szívóhangot, amit a japán videókban hallhatunk, illetve természeseten elengedhetetlen, ha az ember 160hp fölé akar menni ezzel a motorral, csak úgy mint a nagyobb injektorok. A Supra 7MGE 315 köbcentis befecskendezőit választottam, ezek 225 lóerőig javasoltak, egy jó darabig elég lesz :) Stabil 180 lóerő már kifejezettem boldoggá tenne, egy szép nyomatékgörbe kiséretében.
November végén volt még egy fontos esemény, azaz a 2008-as év díjátadója, melyen átvehettem az OBII összetett 2. helyért járó serleget. Jó volt együtt látni szinte az egész magyar drift társadalmat, és mindenkivel váltani néhány szót. Páran már a protokolláris rész előtt party hangulatba kerültek, ettől eltekintve emlékezetes esemény marad, és jó volt végre kikapcsolódni néhány órára az év végi hajtásból.
Nincs más hátra, mint előre. Igyekszünk időre felkészíteni a technikát és a legjobb tudásommal próbálok a tsuisokban helytállni. Február vége: Tököl!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sam8888 2009.01.03. 12:58:39
Az az építőszett izgi lehetett... Olyan lehet, mint az ilyen "felnőtt lego". :D
XJS honlapjával nemtudod hogy mi van? (www.ae86.hu) Mert már egy ideje nem elérhető és szükségem lenne a futóműves cikkre... :/
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.01.04. 21:16:32
Görgő 2009.01.04. 21:28:00
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.01.04. 21:46:32
Nem akarok a kocsi hasmagasságával variálni, sikerült jól eltalálni a balanszot a mostani komponensekkel, így teljesen feleslegesnek tartom.
Z0tya 2009.01.06. 15:16:40
Squirt and Spark hekk rajta lesz? Vagy a gyújtáshoz nem akarsz nyúlni.
Meg se wbo2 se egt (bár ez utóbbi inkább a turbós mocihoz kell)
Nu, majdmeglássuk;)
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.01.06. 15:40:16
Szia :)
Természetesen MegaSquirt 'n Spark kódot töltöttem a prociba, a gyújtásvezérléshez. Alpha N-nel fog menni, az ITB miatt. Innovate LC-1 szélessávút is vettem hozzá, nem lesz ez félmegoldás egyáltalán:), csak fél ár egy telepített VEMS-hez képest, ami engem egyáltalán nem nyűgözött le... A programozásától kicsit félek, de szeretném megoldani azt is, lehet néha zargatnálak kérdésekkel, ha nem gond. Üdv,Z
Z0tya 2009.01.06. 15:50:38
a gyújtás edissel megy igaz?
hehe jó kis ford cucc
a proggizástól eleinte én is tartottam, főleg mert mindenki csak hókuszpókuszol, a végén mindig az a jó amit az ember magának csinál
Én meg nem titkolózom, majd eszmét cserélünk, keress nyugodtan.
Az lc1 az olyan 200 dodó ha jól emlékszem?
[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.06. 16:01:21
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.01.06. 16:03:03
Igen 229$ volt az LC-1 diyautotune.com-nál, most akciós és adtak hozzá műszert is. Előre is köszi a programozással kapcsolatos segítséget, ilyen az igazi versenytárs ;).
Gyújtásvezérléshez 2 Toyota ignitert fogok használni 1 MAF és 1 MAP-ost, ehhez kell ugyan kicsit hekkelni a dobozt, de van hozzá support.
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2009.01.11. 21:49:03
őrült vagy, de ezért szeretünk és legfőképp tisztelünk!
sok sikert idénre!