HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2008.10.07. 16:08 hachiroku

Újra egy felejthetetlen kakucsi hétvége :)

Elérkezett az évad utolsó futama, helyszín Kakucsring, idén másodszor. Bevallom őszintén, kedvenc pályámról van szó. Szűkös aszfaltcsík, technikás nyomvonal, nem túl nagy tempó, azaz az autómnak is tökéletesen fekszik. Matematikai esélyem még a bajnoki címre is volt, de a 2. pozíció reálisabbnak tűnt. A pályát egyébként néhány kritikus ponton kiszélesítették a drift versenyek miatt, mindezt tökéletesen ki is tudtam használni a hétvégén. Csapjunk a lecsóba...

Pénteken egésznapos szabadedzésre vehettük igénybe a pályát. Az időjárás meglehetősen változó volt, néha esett, néha elállt, alapvetően nedves körülmények közt tesztelhettünk. A pályán egyébként kb. 60-70 pilóta osztozott e napon, mert IDC (International Drift Challenge), OB PRO és OB II verseny is szerepelt a hétvége programjában. Elsők közt érkeztem a pályára, így a regisztráció majd letáborozás után, azonnal indultam felsorakozni. Most először próbálhattam ki az autót vízen, és az első kör után megállapítottam: imádon :). Nagyon gyorsan ráéreztem a vizes pálya ízére, az autó is partner volt ebben, a második körtől már fűztem az egész pályát, úgy ahogy van. Kézivel indítgattam, korrigálgattam, próbáltam egyre fokozni a tempót, majd az egyik kanyar  megindítása után eltört a kézifék munkahenger dugattyújának nyomórúdja. Innen kezdődött a pechsorozat. Kezdjünk gondolkodni, hogyan is tudjuk ezt megoldani? Kaptunk "Géza utcából" egy hasonló átmérejű csavart, majd Adorján boxból egy kölcsön flex-et. Luki és a Kamikazee drift team segítségével legyártottuk a megfelelő cserealkatrészt, ami 90%-ban passzolt is a kézifékhez. Nagynehezen beállítottuk, hogy rendesen működjön a kar, de volt még baj bőven, hiszen a 90%-os megfelelőség azt eredményezte, hogy nem ugrott vissza a dugattyút megfogó zéger-gyűrű a saját kis nútjába. Tehát egy nagyobb fékezés esetén benne volt a rizikó, hogy kirepül a dugó zégerestől és elmegy a fékem. Rendben, nem használunk lábféket innentől. Kb. 13:00 óra lehetett, mire újra pályára tudtam kerülni. Mentem egy tökéletesen problémamentes etapot, majd újra felsorakoztam. Nagyjából egy óra múlva, újból rajtpozícióba kerültem. Zöldzászló, 1. 2. majd 3. kör és nagy reccsenés hallatszott a kocsi alól, kerekeim leblokkoltak, sem előre, sem hátra... A motor járt, így biztos voltam benne, hogy a hajtással lett vmi. Leslie levontatott a pályáról és megállapítottuk, hogy lefogazott a váltóm:(. Tanakodtunk, hogyan is tovább, mert ugye nem adom fel, ez alap ! A kocsit oldalára borítottuk, Kamikazee Drift Team és Luki azonnal nekiláttak a váltó leszerelésének. Sajnos 1-2 dolog elmaradt a PRO autó építésnél, ilyen pl. az áramtalanító bekötése. Levettük az önindítót, ami ezután vhol összeért a kasztnival, melynek eredményeként felhevült a pozitív kábel és az összes testkábel az autóban, majd elkezdett lefüstölni az összes szigetelés, és eldurrant az akkumulátor is. Gyorsan leszedtük az akkut és reménykedtünk, hogy még valaha működni fog az autó. ZDoman felajánlott egy felújított váltót a versenyre. Hazaugrottunk Zoliért és a váltóért, innentől Zoli vette át a stafétát és este 9 környékére végzett a szereléssel. Felkerült az új váltó, újraszigeteltük az elégett kábeleket, és biztosak voltunk benne, hogy nem fog beindulni. De hát ez egy TOYOTA, és elsőre indult :), hihetetlen. Ezek után már csak egy kalandtúra következett:). Szegi Józsi barátunk vállalta hazafuvarozásunkat hachijával, ami szakadó esőben történt és kocsijában sem hátsó ülés, sem fűtés. Izgalmas út volt, gyakorlatilag az utat nem láttuk, szerintünk Józsi is csak sejtette:), de lényeg, hogy hazaértünk épen, egészségesen, mindannyian.

Szombat. A 3 sorozat közös kvalifikációja és egyben az IDC futam versenynapja. Az autóm tökéletesen üzemelt, az időjárás viszont nem volt kedvező. Egész nap megállás nélkül esett, párszor bőrig áztunk. Ennek ellenére minden edzéslehetőséget kihasználtam, hogy gyakoroljam az esős drift technikát. Szinte nem is hibáztam, nagy szögekben, és a kerekeimhez képest legnagyobb tempóban, végig üvöltő motorral róttam a köröket. Elérkezett a kvalifikáció ideje. Úgy gondoltam nem óvatoskodom el, a lista élét céloztam. Elsőre kicsit nagyobb tempót vállaltam, melynek egy beforgás lett az eredménye. Másodikra mentem egy biztonságit, visszafogottabb beérkezési sebességgel, viszont lecentiztem az összes bóját és nagyon nagy szögeket autóztam. Mivel jól sikerült a biztonsági kör, így a 3. körben megint megpróbálhattam nagyobb tempóval ékezni, szintén nem sikerült.... Így a kvalifikációs lista 6. helyét csíptem el, közel 30 fős mezőnyből.

Kvalifikáció Kakucs 2008.10.04.

Az eredmény elfogadható, de gyors kalkulálás után megállapítottuk, hogy Szekeres Ferivel már a TOP8-ban összekerülhetünk, amennyiben a TOP16 KO-n mindketten sikeresen túljutunk. Kicsit elhúztunk a ponttáblán, ketten voltunk versenyben a bajnoki címért, így ez mindkettőnk számára fokozta az izgalmakat. Mivel már ezen a napon nem ülünk autóba, a keletkezett izgalmakat Dely Domi barátom "büfékocsijánál" vezettük le, házi pálinka bevitel formájában:)  Domi, Galacs Gabi, és Poczang Valér versenytársaimmal és barátaimmal fogyasztottunk néhány kupicával. Megnéztük még a PRO kvalifikációt majd távoztunk, hogy kellően ki tudjuk pihenni magunkat a vasárnapi versenyre. Dénes Miki barátom sajnos motorvezérlés gondokkal küszködött, de kinyomta utoljára a szemét a köhögő 20 szelepesnek, és dadogó motorral is 4. helyig jutott a listán. A technikai sport már csak ilyen, az elektronika sajnos bemondta az unalmast, így Miki bajnoki dobogó esélyei, egyre elérhetetlenebbnek tűntek. Felajánlottam az autómat neki a vasárnapi futamra, de nem tudtuk megoldani a dolgot. Van köztünk vagy 20cm magasságkülönbség, így Miki nem fért el biztonságosan a rám méretezett cellában.

Vasárnap nagy örömünkre kedvezőbb időjárás fogadott, már reggel biztosak voltunk benne, hogy száraz versenyünk lesz. Ezen a napon nejem is elkísért, hogy együtt örülhessünk egy titkon remélt sikernek, gyermekeinket viszont nem kívántuk kitenni a kiszámíthatatlan időjárásnak, így ők már csak videóról nézhették a futamot, de az utasítást kiadták: kupa nélkül ne menjek haza:D. Vasárnap is problémamentes napom volt, az autó hibátlan állapotban dolgozott alattam. Minden edzéslehetőséget kihasználtam, meg volt a versenyre kiválasztott gumi is. Az edzések után nagyon pontos és tempós driftet tudtam bemutatni, az új motorral persze könnyebb dolgom is volt, nagyon viszi:). OBII-ben TOP 16 KO system alapján dőlnek el a helyezések, így aki a 16. hely felett kvalifikál, már nem kaphat szerepet a versenynapon. Ezen a napon sem történt máshogy, tehát a legjobb 16 szállhatott harcba a helyezésekért.

Első KO párbajra az "XXL tuning" Nissant (Nissan 200SX) kaptam, de most nem Udvardi Zsolt vezette, hanem 16 éves fia! Edzésen figyeltem a tinédzser srácot, nagyon szép köröket tudott összerakni. A versenyrutin még hiányzik Gergőnél, elizgulta a mért kört és hibázott, de simán benne van, hogy 1-2 év múlva elkeni az öregek száját:).

TOP 8, mint már korábban említettem a Szekeres Feri (BMW E30 V8) elleni csata. Ferin is látszott, hogy túlzottam feszült, de én sem izgultam kevésbé. Eldöntöttem, hogy megcsinálnom, egyszer már sikerült legyőznöm, most is meg tudom oldani. Feri ment először az előkelőbb kvali eredménye miatt (2), és láttam a rajtpozícióból, hogy "csak" egy átlagos tudott menni. Összeszedtem magam, redőny le, csak a pálya van, és mondogattam magamnak: megcsinálom. Így is lett, nagyon durván lerajzoltam az ideális ívet, a bójáktól néhány centire mentem, és óriás szögeket vállaltam.  Az eredmény meg lett, visszahívás nélkül le tudtam győzni a bajnokot, ugyanazzal a bevállalós vezetéstechnikával, mint Taszáron. Bajnokot, mert ekkorra már világossá vált, a győzelmem esetén is maradt volna 2 pont előny Feri javára.

Következett a TOP4 battle, ahol Szombati Zsolttal (BMW E30 M3) kerültünk össze. Zsolti is idén kezdte pályafutását, egy gyönyörűen megépített hardcore M3 EVO-val, és képességiből ítélve, neki sem a drift az első, amit valaha a kormány mögött űzött. Csak egy visszahívás után tudtam felülkerekedni rajta, kemény csata volt.

És elérkezett a döntő. A döntőben Galacs Gabival (BMW E30 335i) álltunk egymással szemben. Gabi nagyon dinamikusan fejlődik, év végére feljött az élmezőnybe (csak úgy, mint Domi barátom), ez már az utolsó 2-3 versenyen látszott, örültem, hogy vele vívhatom a döntőt. Ja és majd elfelejtettem megjegyezni, hogy figyeltem egész napi konstans magas szintű teljesítményét. Ugyanazt a kört tudta, minden egyes körében, nagyon szépen/pontosan fűzte. Taszáron is kiharcolt ellenem egy visszahívást, így mindenre fel voltam készülve. Jött az első mért kör, és úgy éreztem megcsináltam, elképesztően jót mentem, legalábbis úgy éreztem. Nem volt elég, közölték a rádión, hogy visszahívás. Zsolt ellen is visszahívásom volt, ugye ez már felvezetőkkel együtt a 6. kör egymás után, és én hátul sem vettem el a gázt, minden körben lefűztem az egész pályát, hogy ne essek ki a ritmusból. Kár volt. Az utolsó körre sikerült úgy elmelegítenem a gumim, hogy nem volt elég tapadásom, így 2x is bele kellett korrigálnom az ívbe. A bírók jók és figyelmesek, észre is vették, Gala viszont hibátlanul ment, és megérdemelten nyert!

TOP16 KO tábla

Végül egy 2. hellyel búcsúztam a szezontól, illetve az OB II. összetettben is 2. helyezést értem el, 4 pont hátrányig felzárkózva a szezon elején még mindenki által megfoghatatlannak vélt Szekeres Ferire, sőt az utolsó 3 futamon mindig előtte tudtam végezni. Ezen a napon kétszer is a dobogón állhattam, megkaptam a versenyért járó trófeát és az összetett bajnokságért járó érmet is, együtt örültünk családdal, versenytársakkal, barátokkal, szurkolókkal és persze 2x locsoltuk szét egymást pezsgővel:). Újra egy felejthetetlen kakucsi hétvége, ezen élmények sohasem törlődnek ki egy ember életéből, nagyon boldog vagyok. Megérte a sok álmatlan éjszakát, anyagi áldozatot, lemondást és belefektetett energiát. Így a beszámolót olvasva mindez egyszerűnek tűnhet, de nagyon keményen megdolgoztam ezért az eredményért, több évnyi munka gyümölcse ez. 2001-ben szerettem bele, 2005-ben próbálkoztam meg először ezzel a sporttal, az autó is több mint egy évig épült (ez alatt szimulátoron (LFS) elsajátítottam a vezetéstechnikát), és 2 évig csak a pálya szélén álltam szomorúan, reménykedtem, hogy majd egyszer, ha én is ott lehetek... Amit csak tudtam magam oldottam meg, "vér/verejték" a kocsiban, ezt elhihetitek. És idén megvalósult az álom, ott voltam minden edzésen és versenyen :)

Köszönöm mindenkinek, aki valamilyen formában hozzájárult a versenyzésemhez, ez az eredmény nem csak az enyém, hanem ugyanúgy mindenkié aki részt vett benne!

Legfőképpen köszönöm az egész évi odaadó segítséget a Hachirokuk professzorának - ZDomannak, aki biztosította számomra, hogy a technika mindig a TOP-on legyen, és az összes rendezvényen ott volt mellettem elsőszámú segítségként, plusz évközben fejlesztette az autót. Kiemelten köszönöm még Luki, Szumy, SutteR és Kamikazee Drift Team segítséget. Köszönöm a Delta Távközléstechnikai Kft-nek, aki az autó szállításáról gondoskodott, és az Ép-Ker Bau 2000 Kft-nek aki az autószállító trélert biztosította egész évben. Köszönöm mindenkinek, aki szurkolt és biztatott és kilátogatott a versenyekre, és  nem utolsó sorban a Magyar Drift Szövetség munkatársainak akik lehetőséget biztosítottak színvonalas Drift versenyzéshez.

2008 Országos Drift Bajnokság II.osztály - végeredmény

Találkozunk 2009-ben a PRO ligában! ;) 

kapcsolódó anyagok:

carsandgirls.hu - képek - péntek

carsandgirls.hu - képek - szombat - vasárnap

carsandgirls.hu - intejúk 

11 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr55701310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam8888 2008.10.07. 23:03:57

Grat Zoli! Nemis tudtam, hogy Teis nyomod az LFSt! Egyelőre énis abban a stádiumban mozgok, hogy vágyakozok a pályára és karcolom a virtuális aszfaltot! :) És most egy zavarbaejtő kérdés: Melyik a könnyebb az LFS, vagy a valódi Drift?

Luki 2008.10.07. 23:14:19

Nemtok hozzászólni Z!!! Nagyon zsír a beszámoló.... Gratulálok még1X mindenért és nagyon szívesen mindent!!!! És én is köszönöm az élményt emléket amit kaphattam tőletek... Jövőre ugyanitt ugyanekkor a Proban :D ....
Üdv.: Luki.. :D

XJS · http://www.ae86.hu 2008.10.07. 23:21:34

Zoli bacsi,

gratulalok, a kitartasodhoz, az eredmenyhez, a csapathoz, a csaladhoz! Sok ilyen beszamolot jovore is!!!

duck 2008.10.08. 08:44:04

nagyonnagy gratula Zoli!!!
Ott voltál fejben és technikában egyaránt. Ellentétben velem, Te fejlődték meccsről meccsre.
Öröm nézni ahogy fűzöd!!!

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.10.08. 09:30:46

Köszönöm szépen Mindenkinek!

Luki, jövőre is szeretettel várunk a csapatban! ;)

Sam8888! Verziófüggő a dolog, az X-ig szerintem könnyebb, mint a valóság, de ha Y-nal nyomod valós futóműbeállításokkal, akkor nehezebb a dolgod. Én az utóbbit javaslom legfőképpen, és törekedj a valós paramatérekre. Én is így tettem ;) Sőt az elején kizárólag XRG-vel mentem! És azt a titkot is elárulom, hogy LFS alapján állítottam össze a valós futóművemet.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.10.08. 09:42:54

Granulálok Z! Aztán télen nem leereszteni :DD

Maksa Imre 2008.10.08. 11:04:14

Én is gratulálok az ez évi eredményeidhez és már nagyon várom hogy jövőre a pro ligában láthassam a kis hachit és persze téged, remélem sikerül elsajátítanod majd teljes mértékben a ,,a japán nagy szöges technikát" és ha így lesz akkor öröm lesz nézni a ahogy lepusztítod az ellenfeleket!!! Sok szerencsét a továbbiakban!

Zora · http://www.drifter.hu 2008.10.08. 12:15:26

Én is még 1x gratulálok az egész éves teljesítményedhez és köszönöm a j1-es fuvart. Nincs más hátra mint előre, koncentrálj a tsuiso gyakorlásokra és akkor a vizsga is sima menet lesz jövőre!

Sam8888 2008.10.08. 13:54:20

hachiroku · ae86.blog.hu 2008.10.08. 09:30:46

Én már a Z-vel nyomom és mikor melyik autóval, amihez kedvem van. Általában reggel jól megy, de este, fáradtan esélytelen. :D Az XRG-vel csak neten szoktam nyomni (demo accom van csak...), driftre inkább az XRT vagy az FZ5. :)
A futóműveket pedig XJS cikksorozati szerint állogattam be. :)

DonDr!ft 2008.10.13. 22:48:02

Itt is gratula Zoli az egész évedhez!! Hajrá jövőre a pro-ban!!! ;) Ne vedd el!! :)

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.11.25. 12:48:00

Szia Zoli!

Gratula a helyezésedért, nagyon megdolgoztál érte! Követem a blogodat, kemény munka van a siker mögött, elismerésem!

üdv
TCS
süti beállítások módosítása