HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2009.04.03. 23:32 hachiroku

Megatune

Ma sikerült úgy alakítani a napunkat, hogy befejezzük az utolsó simításokat a kocsin, majd nekiálljunk az ECU "hangolásának". A kapott alapprogrammal, ugyan működött, de meglehetősen elszegényedett terhelésre, itt-ott pedig feleslegesen bedúsúlt, rángatott, tehát pont kiindulási alapnak felelt meg. Ezen nem is csodálkoztunk, hiszen ezen alapot egy papíron elég hardcore 4A-GE motorról szereztem, hogy csak a sűrítési viszonyt és tengelyeket említsem: 12,0:1; 298 fok; 9,4mm emelés.

Mivel a programozásba most kezdtem belekotnyeleskedni, így ennek részleteibe nem is kívánok még belemenni, nehogy ezáltal tévútra vigyek bárkit:). Egyelőre próbálok tapasztalt motorvezérlősök tanácsaira hallagatni, illetve józan paraszti logikára alapozni. Logolás, majd állítás, újra és újra.... Semmit sem vittem túlzásba első nekifutásra, konzervatív gyújtás és biztonságos AFR értékekre írtam meg a táblákat. A "buttdyno" alapján úgy érzem, már így is erősebb, mint valaha volt, és még sokat lehet finomítani rajta. Sajnos megint fény derült azonban egy újabb szűk keresztmetszetre, a gyári üzemanyagellátó nem képes elég üzemanyagot rendelkezésre állítani. Hiába a 315 köbcentis injektorok, 90%-on mennek 8000 fordulat felett. Az általánosan elfogadott ajánlás szerint, nagyon nem kellene 85% felett hajtani a befecskendezőket. Azt hiszem szükség lesz egy komolyabb benzinpumpára vagy minimum egy állítható üzemanyagnyomás szabályzóra. Próbálkoztunk különböző 4A-GE fuel pressure regulator-ok cseréjével (mert Zolinak van egy egész cipősdobozzal :D), de már így is a smallport motor 2,9 bar-os gombáját használjuk, attól nagyobbat pedig nem találtunk.

Összességében ma nagyot léptünk előre, egész szépen szedi már a lábát a gép ;) és a hangja.... , el nem tudom mondani mennyire gyönyörű és mennyire durva. A videó közel sem tudja visszaadni a valódi hangélményt, ma ZDoman tesztelte az új programot, végre kívülről is meghallgathattam :D Ilyesmi (légszűrővel!):

 

Héten kinéztem a Hungaroring nyíltnapra is, mentem egy etap-ot Miki J1-ben. Nagy élmény volt és egyben vicces, ahogy Miki az AE2000 volánja mögött, street legal gumikkal, végigelőzgette, kifékezgette az egész mezőnyt :D:D:D R35, Viper, EVO, STi, M3, 350Z stb.... Mindezt drift futóműbeállításokkal.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr751044995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hexer 2009.04.04. 18:26:41

Otvar megoldas de bevalt, satuban osszeszoritod a benzinnyomas szabalyzot, 1 crova kell csak hozza es ovatosan nehogy eldurranjon, viszont mukodik (benne levo rugo elofesziteset noveled, igy nagyobb nyomason nyit).

315ccm az nagy...ki kellene 300 pacit szolgaljon szivoban, nem lehet hogy valameik nincs a helyzet magaslatan, 3% elteres mar paras.

Csak gratulalni tudok hogy laikus kent nekiallsz progizni...es ahogy eddig oszeallt az auto tuti sikerulni is fog.
süti beállítások módosítása