HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2008.06.04. 11:14 hachiroku

Rabócsiring - 6. hely

Életem egyik legnagyobb élményével lettem gazdagabb a hétvégén. Csütörtökön megpakoltam a szerelvényt, majd pénteken hajnal 4-kor indultunk Máriapócsra a Rabócsiringre. Konvojban haladtunk lefelé Miki , Puci és a Kamikazee Drift Team kíséretével. Amikor befordultunk a pálya bejáratán, tátva maradt a szám, valahogy magával ragadja ennek a pályának a sajátos atmoszférája az embert, én leginkább egy küzdőtérrel tudtam azonosítani a csodálatos "versenykatlant". Már kívülről is félelmetesnek tűnt, tiszteletet parancsoló nyomvonal, elég egy kisebb hiba és TK-val lehet hazatérni miután levakarják a kocsit a betonfalról.  regisztráltunk, gépátvétel, majd eligazítás. Elkezdődött a program természetesen a PRO liga edzésével. Beültem Miki mellé, hogy ellessek néhány fogást és belülről is lássam, hogy is kellene majd megoldani a feladatot. Kicsit elkeseredtem miután megláttam, hogy mennyiszer kell belenyúlni kézifékkel, ugyanis a kézi maradt az egyetlen amit a versenyig nem sikerült megoldani. Lecke feladva, vhogy meg kell oldani enélkül. 12 körül elkezdőtt a II.osztály első gyakorlása. 185/55/15 gumikkal tettem meg az első puhatolózós köröket. Egyszerűen nem akartam elhinni, totálisan magam alá kerültem, most éreztem először azt, hogy úristen ez a motor tényleg kevés lesz. Kb. 30 fok volt, tűzforró nagyon fogós aszfalt és olyan szinten betapadtak a gumik, hogy alig bírtam egyáltalán megindítani az autót. Tökölön 195/50/15-tel 3.-ban nagy füsttel fűzöm, itt meg a hajtű után szinte megállt a kocsi, egyszerűen nem bírtam 2. ban annyira rúgni a kuplungot, hogy ne kockás legyen a drift. Következő etap 185/55/14 gumi. Na ezzel már valamelyest javult a helyzet, de a Bridgestone Potenza sem az a túl csúszós fajta, szabályosan szétgyaláztam szegény kocsit, hogy vigye, hajtűben még 1-eseztem is. Ebben az etapban méregettem, hogy honnan is kellene kezdenem az első kanyart, hogy a pontozott szakaszra már keresztben érkezzek. Egyszer benéztem a dolgot és az első mentési feladatot én adtam a pályabíróknak. Kicsit nagyobb tempóban, kicsit későn estem a hajtűbe, ráadásul a pálya poros részén, nem volt kézi, hogy kellően korrigálni tudjak, oldalról telibevertem egy gumifalat és a mögötte lévő töltésen felakadt a kocsi. Szerencsére nem volt nagy tempó, max. 30km/h-val történt az incidens, de a kocsiban ülve lelki szemeimmel láttam, hogy szanaszét tört a verda. Gyorsan rohantak a srácok és visszaemeltek a pályára, majd közölték, hogy a kocsinak semmi baja, olcsón megúsztam. 1-2 karc itt ott, meg a lökös alja picit. Hála az égnek! A délutáni etapra úgy tűnik feltöltött a botlás, mert a legutolsó 2 x 6 körre, megtalálam a tökéletes gumit (175/65/14), belőttem a pályát és nagyon szépen összefűztem a kanyarokat, ráadásul az utolsó kanyart is keményen végigtoltam minden körben, mely a II. osztálynak nem is volt feladata. Igazából ezt a kanyart élveztem a legjobban, pedig nem veszélytelen, több kisebb baleset is történt itt a hétvégén. Végül pénteken elégedetten távoztunk a pályáról.

Szombaton mi nem jutottunk szerephez, csak szurkoltunk és segítettünk barátainknak. Miki sajnos lebetegedett és ez rá is nyomta a bélyegét szombati teljesítményére. Nem sikerült jól a kvalifikáció, majd a TOP16-ban Radírral nagyon szoros Tsuiso csatában, többszöri visszahívás után sajnos búcsúzott. Délutánra nagy vihar kerekedett, a versenyt a TOP4 körül meg is kellett szakítani, majd a vihar elmúltával fergeteges partit csaptak a srácok, először a pályán, azután a környékbeli "mulató" egységekben, sajnos ebből totálisan kimaradtam, mivel tiszta fejjel kellett nekivágnom a vasárnapnak.

Vasárnap délelőttre csúszott át a PRO liga TOP 4 csatája, végül Cziffer (Nissan S13), Radír (BMW 335), Puci (BMW V8) lett a sorrend. Gratula mindhármuknak, megérdemelten zsebelték be a trófeákat! Ezután gyorsan el is kezdődött az OB.II. vasárnapi szabadedzése, elkezdtünk még állítgatni a motoron, hátha sikerülne kicsi extrát kipréselni belőle, de sajnos egyre gyengébb lett, így végül alaphelyzetbe állítottunk vissza mindent. Próbálgattam még különbőző gumikat, de maradt a pénteken kiszemelt "virsli", erre a pályára ez is kihívás a motornak, de derekasan rugdosva legalább dinamikusan tudtam autózni. 25 fős mezőny gyűlt össze a kvalifikációra, melyből 21 BMW-t számlálhatott a közönség. Csak Zotya a D-Spec Escorttal, 1 Manta, 1 Nissan és jómagam a Toyotával törtük a sort.

Kvalifikáció, életem legstresszesebb helyzeteinek egyike. Mikor a pályabíró tájékoztatott a szabályokról az indítás előtt, felmerült bennem a gondolat, hogy visszafordulok, kezdtem rosszul lenni. Nagynehezen sikerült leküzdeni az izgalmat, jól esett, hogy a nézők közül láttam egy-két kezet a levegőben. 1.kör - pontozott rész előtt 10-20m-rel clutch kick, majd fékkel szűken benntartottam, aztán csak rúgni kellett tovább állni a gázon és szép súlypontáthelyezéseket csinálni, igazgatni a kocsit. Az utolsó átfordításra túl nagy tempóval és gázzal érkeztem,beforogtam. 2.kör - hajtű után lecsúsztam egyik hátsó kerékkel a pályáról, kicsit megtörtem ezzel a kört, összességében elég gyenge lett ez is. 3. kör - felszívtam magam, leküzdöttem az izgalmat, mindent feltettem egy lapra, lesz ami lesz. Végre összeraktam egy elfogadható kört, ami végül a kvalifikáción a 7. helyre volt elég, egészen jó pontszámmal. Eredmények: OB 2 kvalifikáció 

Ezzel bejutottam a TOP16-ba. Kíváncsian vártam ki lesz az ellenfelem a KO system 1. fordulójában. Volt egy versenyző Lecsó tavalyi kocsijával, akivel többször beszélgettünk a nap folyamán, biztattuk egymást, hogy jó lesz ez.  Mit ad Isten, pont egymás ellen kellett vívnunk KO-t, Dely Domonkossal. Felvezetőben mentem egy nagyon szép kört, majd a mért körön csak átlagos voltam, de Domi is, ezért visszahívtak minket. 2. mért kört úgy éreztem baromi jól sikerült, de kaptam egy pontlevonást az utolsó érintési pont felborításáért :(. Még ezzel együtt is újrahívás lett. 3. Végre hibamentes, jól elkapott kör, dinamikus átfordításokkal. Várom a döntést, közölték rádión, hogy ellenfelem nem tudja befejezni a kört. Sajnos Dominak eltörtek a tőcsavarjai és elszabadult egy kereke. Így nem tudtam örülni a győzelemnek, de ez van. Itthon a videó megnyugtatott, hogy a 3. körben tényleg odatettem magam és elég szépet fűztem. Tehát bekerültem a TOP8-ba. Itt az Izraeli Adam Frank-ot kaptam ellenfélnek, akivel váltottunk pár mondatot a csata előtt, jó szerencsét kívántunk egymásnak és rajt. Úgy éreztem ha mindent beleadok, talán megtudom fogni. Felvezetőn mentem egy nagyon jót, persze tét nélkül mindig sikerül:). Aztán a mért körön a hajtű után széles lett, 2 kerékkel lecsúsztam a pályáról,  húztam egy csíkot a hátsó lökössel a gumifalra, de nem vettem el a gázt álltam végig rajta, rúgtam a kuplungot végülis megoldottam, de ez elég nagy hiba volt ahhoz, hogy kiessek. Végül a kvalifikációs eredmények alapján a 6. helyen tudtam zárni első Drift versenyemet, ami 10 pont a bajnokságban. Elégedett vagyok a helyezéssel, büszke vagyok az autóra is, hogy ilyen derekasan helytállt, pedig szegény amit kapott... A versenyt Szekeres Feri nyerte akinek ikertestvére ugyanezzel a kocsival komoly esélyese a PRO ligának is. Részletes eredmények: OB 2 végeredmény

Külön Jó volt, hogy éles helyzetben a visszahívások miatt összesen 9x kellett kört teljesítenem. Érdekesség, hogy 36 gumival érkeztem és egész hétvégén 4db fogyott el!!! Tökölön ennyi km alatt kevés lett volna a 36db is. Mindent összegezve csodálatos hétvége volt, nagyon jó szervezés, baráti légkör, az én szemszögemből csillagos 5-ös.

Köszönöm ZDomannak, Lukinak, és a Kamikazee Drift Teamnek a segítséget, illetve feleségemnek, hogy tartotta bennem a lelket és köszönet a pályabíróknak, szervezőknek is!

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr100502904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.06.04. 21:42:15

gratulálunk cimbora!
ilyen jó kis beszámolót rég olvastam.

Luki 2008.06.05. 23:00:55

Köszönöm én is a beszámolót nagyon élveztem olvassni!!!! és a segítséget természetesen stívesen máskoris ;)

Batyik 2008.06.06. 10:57:55

Gratulálok a beszámolóhoz Z! Nagyon jó lett, élvezet volt minden sor! Sajnálom, hogy nem lehettem ott:( Gratulálok a hétvégéhez!

duck 2008.06.06. 20:38:34

Kimerítő beszámoló..:) Csak így tovább!!! Jövőre már a profik golyóit foglyuk szorongatni..:)

duck 2008.06.06. 20:39:40

a fogjuk természetesen elírás...:)

Sam8888 2008.06.07. 02:12:57

Gratula! A gumik szerintem azért (is) tapadtak jobban és koptak kevésbé, mert itt valós versenypálya volt, rajta már nem kevés mennyiségű gumival. :)

Erko 2008.06.23. 00:48:31

Én nem voltam ott Zoli mert nemjött össze a dolog sőt szombaton se...majd máskor...Gratulálok az eredményhez király vagy!!! látszik a szűk pályák jobban fekszenek
süti beállítások módosítása