Csodálatos edzésen vagyunk túl, huhh, honnan is kezdjem?
A felkészülés pénteken kezdődött, aznap ZDomannal mindketten szabadságon voltunk, és segítettünk egymásnak a vasak tökéletesítésében plusz Walaki is felajánlotta önzetlen segítségét e napra, ami rendkívül jól is jött. Egész nap online voltunk még Mikivel is, aki szintén több napja reszelte már a vasat, hogy meg tudjon jelenni az idei első edzésen. Az én autómon már csak egy féklégtelenítés volt hátra, plusz az alsó kuplungmunkahenger cseréje, amit Mikitől kaptam kölcsön az edzésre. Ezután csak inspekció, majd egy tesztkör és szinte készen állt a bevetésre. Zoli kocsijára viszont még kipuffot kellett varázsolni, felkerült az OBX 4-1 leömlő és betoldottunk egy darabot a meglévő csőbe, sajnos az idő csak ennyit engedett. Még aznap Zoli újrakábelezte az egész kocsiját, mert vmi bibi lépett fel az elektronikában. Továbbá majdnem kifelejtettem, hogy egy tesztköre alatt elszállt a hűtője is, persze a tartalék hűtőit éppen múlt héten tulajdonította el ismeretlen tettes, egy éjszakai színesfém gyűjtögetés alkalmával...inkább nem is ragozom... Szerencsére van nekünk egy jóbarátunk Lóri, aki egy órán belül megoldotta a fellépő hűtőhiányt. Nagyjából este 9 környéken eljutottunk a kerékszerelésig. Úgy gondoltuk, hogy minél többet pályán lehessünk, nagyon sok szerelt kerékkel készülünk. Fejenként össze is raktunk 16-18db-ot, mint később kiderült még ez a mennyiség is kevésnek bizonyult. Már csak a 2 trélert kellett begyűjteni és összeszedni a szükséges kellékeket, hogy reggel ilyenekkel ne kelljen Tökölnünk:). Nagyjából 23:00 körül rendben voltunk az egyik szerelvénnyel, még közben annyi szivatás azért volt, hogy az egyiken eltört a kitámasztó kerék tekerője, végül ez a probléma is kezelve lett, id.ZDoman szintén beszállt az esti felkészülési mulatságba és megoldotta a kérdést, sőt szombaton Ő hozta az egyik a vontatmányt is.
Szombat reggel 5:20, óra csörög, hideg víz az arcba, szemet töröl, KV. Gyorsan elrohanok a másik húzójárgányért, melyet főnökömtől kapok kölcsön az ilyen alkalmakra, ezúton is köszönet a Delta Távközléstechnikai Kft-nek és H. Attilának! 7:00-re felkerült az én autóm is a vontatóra, még rápillantottam két csodálatosan szuszogó gyermekemre és rajt.
8:30 körül megérkeztünk, gyorsan lepakoltunk, majd versenyzői eligazítás. Én már ekkor annyira izgultam, hogy szinte reszketve szálltam be az autóba. Gyorsan felsorakoztunk természetesen a kezdők sorába. A második turnussal fel is engedtek a pályára, előtte Miki nyugtatgatott, hogy ne keseredjek el, ha az elején több lesz a megforgás, mert amíg nincs elég gumi a pályavonalon addig könnyebb eldobni a gépet. Elindultunk... eleinte az első kanyar megindítását még elég bátortalanul vállaltam el, de minden tőlem telhetőt megtettem, próbálkoztam, törekedtem arra, hogy minél szebben tudjam összefűzni a kanyarokat, persze néhányszor sikerült bebutulni, besokallni. Kikértem tapasztalatabbak véleményet, próbáltam megfogadni a tanácsokat. Azután szépen körről-körre egyre jobban és jobban kezemben éreztem az autót. Nagyon sok dolgot megtanultam ezen a napon. Kisérleteztem az "ideális" gumi megválasztásával, mindössze 1 szett 15"-os garnitúrát vittem ki hátra, és ZDoman már az elején megmondta, nehogy korán elhasználjam, ellenben majd a végén ha már jobban megy, nyugodtan tegyem fel. Tehát tartogattam egészen az utolsó etapig. És milyen igaza volt! Ami kiderült, 13-ast nem tudok használni, mert rendkívül kiszámítahatatlanul viselkedik vele a kocsi nagy tempónál, a 14-es már lényegesen jobban működik, de abból is törekedni kell a minél alacsonyabb oldalfalúra. Öreg, több éve állott gumival pedig olyan volt menni, mintha vizen mennék, aztán egyik pillanatról a másikra, cafatokra szakadtak. Tehát ha már használt, akkor viszonylag frissen eldobottal érdemes próbálkozni. Már túl voltunk a fél napon, közben megérkezett Lóri is, aki arra kezdett ösztönözni, hogy próbáljak meg kicsit ráközelíteni a kijelölt érintési pontokra. Ordította a kocsiban, hogy mikor vegyem el a gázt és mikor nyomjam ki a szemét, és láss csodát egyre közelebb tudtam kerülni a kijelölt pontokhoz, sokat segített vele. A nap végére éreztem, hogy kezd megérni a gyakorlás gyümölcse, és úgy gondoltam az utolsó futamra bevállalom a 195/50/15 gumikat. Kicsit ugyan tartottam tőle, hogyan viseli majd a motor 2 személlyel a széles gumikat, de bebizonyosodott, hogy valószínűleg ez méret lesz az amivel majd a későbbiekben pl. egy versenyen kompetens köröket lehet autózni. Talán a legszebb köreimet sikerült teljesíteni ezzel a konfiggal, nagyon kezesen és pontosan irányíható volt az autó, pedig plusz teherként nehezedett rám, hogy az utolsó etapon bizony PRO licenszes versenyzőkkel mentem.
Az a hír járta a sorakozasnál, hogy ZDoman mutatta be a nap legdurvább indításait az 1 kanyarban:) Talán még családi Tsuisok is várnak majd ránk a későbbiekben :)
Az edzés egyébként nagyon profin zajlott, nem csalódtam a szervezésben, mindössze azt sajnálom, hogy mindarról lemaradtam amit eddig nézőként élvezhettem végig. Ez pontosan az a sport, melyet legalább annyira élvezetes nézni, mint űzni. Mivel sok szerelt kerékkel készültem és rendkívül szorgos csapat állt mögöttünk a "szervízparkban", pár perces kerékcserék után azonnal újra tudtam sorakozni, egész pontosan 9-szer voltam pályán. Az autót annyira jónak érzem, hogy nagyon nem is merek hozzányúlni. Akit sikerült megautóztatni, remélem élvezte, ha pedig valaki lemaradt következő alkalommal bepótoljuk. Végül nagyon fontosnak érzem megemlíteni, hogy az edzés alatt és után többektől kaptam pár biztató szót, ami bizony nagyon sokat jelent és inspriál.
Köszönet az egész napos segítségért:
Batyik, Luki, Sumy, Vér Ádám - a szervízcsapat
Külön köszönet:
DonDr!ft a nagyszerű videomágus készített rólam egy szuper kis vágást, ami hűen tükrözi a szombati teljesítményemet, megforgástól szépen rajzolt ívekig minden található benne.
ERKO az ifjú drift és AE86 rajongó, pedig elkészítette az autóm Live For Speed skinjét, ami szintén profi lett.
És végül mindazoknak akit bármi módon segítettek, vagy akár csak 1m-t is tolták az autót a sorban ;-)
Video letöltések: DonDr!ft video
Utolsó etap - talán a legjobb köreim
LFS skin: AE86Z LFS skin by ERKO
Képek az edzésről: www.bmwpower.hu www.carsandgirls.hu radírpapa képei
Beszámoló: www.drifter.hu
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
XJS · http://www.ae86.hu 2008.03.18. 11:46:56
Szep a szeker, jok a fotok mindket versenytechnikarol. Hajra az idenyben!
Batyik 2008.03.18. 12:40:44
Walaki · http://www.drifter.hu 2008.03.18. 13:30:06
somac · http://gallery.dislense.com/v/somac/march2008/tokol_drift_20080315/ 2008.03.18. 18:35:12
kommentben, akárhogy.
thx!
Luki 2008.03.18. 21:04:31
somac · http://gallery.dislense.com/v/somac/sept2007/KOE_mariapocs/ 2008.03.18. 23:54:04
és persze,,, hajrá-hajrá! :)
gallery.dislense.com/d/51876-4/tokol-drift_king_of_europe_DSC_1205.jpg
ghostdog75 2008.03.19. 15:32:16
részemről a megtiszteltetés...!
Ádám 2008.03.19. 20:23:22
Batyik 2008.03.19. 22:32:38
Sumy 2008.03.19. 22:42:34
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.04.02. 12:37:08
csak így tovább!
miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.07. 18:29:51