Elérkeztünk az idei szezon 3. MDSZ OBII futamához, mely tőlünk ugyan jó messze, Taszáron került megrendezésre. Hogy megérte-e ilyen messzire utazni? De még mennyire, íme a részletek :D
Kezdem az autóval, ami sajnos nem állt össze teljesen a futamra. A verseny előtti héten gyakorlatilag minden nap dolgoztunk valamit a kocsin, a fő esemény az elektronika felprogramozása lett volna. Szükségem volt egy szélessávú lambda szondára (WBO), illetve kipufogógáz hőmérsékletmérő műszerre (EGT), hogy megtudjuk mi is zajlik a motor belsejében a megnövekedett teljesítmény elérése óta, majd ahol kell korrigálhassunk az elektronika segítségével. Ilyen műszereket nagy szerencsémre OBII-es versenytársamtól, KarCsigától tudtam kölcsönözni. Nem túl bíztató képet kaptunk, a motor benzin-levegő keverési aránya (AFR) a felső tartományban meglehetősen szegény, azaz nincs megfelelő mennyiségű benzin az égéshez. 15 körüli értékeket mutatott a műszer teljes terhelésen, mely veszélyes lehet egy versenymotor számára, hiszen jelentősen nagyobb a dugattyúk hőterhelése. Ami viszont ez alapján szintén látszik, hogy van még bőven tartalék a motorban, amit az elektronika segítségével ki is lehetne aknázni. Lehetne, mert eddig még nem sikerült működésre bírni. A Greddy E-manage nem volt hajlandó kommunikálni a PC-vel, néha 1-2 percig ugyan magára talált, de mikor elkezdtük írni a táblákat, rendszerint lenullázta magát. Egész napos tömény szivatás után, sem jutottunk egyről a kettőre. Nem maradt más választás, valahogy növelnünk kellett a benzinnyomást. Sógorom túrt a fiókja mélyéről picit nagyobb kapacitású Toyota injektorokat és egy nagyobb üzemanyagnyomás-szabályzót. Mindezekkel az AFR értékét piggyback nélkül ledolgoztuk (WOT - wide open throttle) 14-re (a normál érték egyébként 12,5-13,0 egy N/A motoron). Így azért még mindig nem frankó a motort üzemeltetni, ráadásul alapjáratom sincs, sőt 3000 alatt nem normálisan, azaz normálatlanul :) jár a motor. A puding próbája ugyebár az evés! Jól állok a bajnokságban, tehát kockáztassunk, Toyota, csak kibírja... :-/
Szombati versenyre ZDoman csapatfőnök mellett, Walaki barátunk ajánlotta fel segítségét, így szombat hajnalban hárman keltünk útra. A versenytől kicsit féltem, lévén 1 napos esemény: edzéssel - kvalifikációval - TOP 16 KO-val, cirka 8 óra leforgása alatt. Tehát aki gyorsan tud alkalmazkodni a kialakított nyomvonalhoz, jól jöhet ki a végén. 10 óra körül tudtuk megkezdeni a szabadedzéseket.
A pálya nagyon tetszett egy ~150m-es gyorsító szakasz után kb. 100km/h-ról nagy kézivel indított jobbos ív 2 érintési ponttal, majd egy nagyon gyors balos átfordítás és egy trükkös jobbos a végére 1-1 apex-el. 6-7 alkalommal tudtam edzeni, többet nem is mertem volna bevállalni, mert jöttek a gondok. Ha a számokat nézzük kb. 160 lóerő van most, 175/65-ös gumi innentől a múlté. Váltanom kellett 185/60-ra, hogy irányítottan, pontosan és gyorsabban tudjak driftelni tapadós aszfalton. És jöjjön a teljesítménynövekedés árnyoldala, bár kuplungot nagyon nem kellett használnom, mivel erőből lehet autózni végre a járgánnyal, de attól az 1-2 finom simítástól és rúgástól amit az edzésen elkövettem, elment a kuplungom... a váltó megragadt 2.ban és pár percig amíg vissza nem hűlt, egyszerűen nem tudtam váltani. Egyáltalán nem voltam benne biztos, hogy a napot kibírja a hajtás. Egész nap szenvedtem vele, továbbá azzal is, hogy folyamatosan pumpálnom kellett a gázt a fordulat megtartása miatt, mert 3000 alatt fulladt. Ezúton is elnézést a nézőktől, nem szándékosan brümmögtettem, de máskülönben állandóan leállt volna az autó.
A kvalifikációra 18-an tudtunk felsorakozni, bár meg kell jegyeznem ezzel a 3. versennyel elérkeztünk arra a pontra, hogy szinte csak komoly, épített versenyautók álltak már rajthoz, jobbnál jobb pilótákkal a volán mögött. Tehát rendesen erősödik az OBII mezőny. Első kvalifikációs körömet biztonságira autóztam meg, majd a másodikat és harmadikat durvábban odatettem. Két pilóta lepett meg a selejtezőn: KarCsiga, aki elképesztően agresszív köröket rajzolt a Sierra Cossie-val, majd Szekeres Feri aki olyat rittyentett, hogy a PRO-ban is tuti nyerő lett volna. Mindenkinek leesett az álla Feri köreitől. Végül 4. helyre tudtam magam kvalifikálni, éreztem belülről is, hogy egész elfogadhatóan sikerült.
Top 16-os csatában Galacs Gabit (BMW E30 335i) kaptam vetélytársnak, akinek bizony nem szúrja a hátát a kormány. Első éles körön egált mentünk, majd a 2. KO-t 12:8 arányban tudtam hozni.
Következett a TOP 8, ahol Énekes Árpival (BMW E36 M3) hozott össze ismét a sors. Árpit is jól ismerem, nagyszerű pilóta, Kakucson a dobogóért küzdöttünk meg, Taszáron pedig a TOP 4-be kerülésért ment a harc. Első futam döntetlen, majd az újrahívásban Árpi az utolsó kanyarban hibázott, így továbbjutottam.
Legjobb 4 között a nap "meglepetés emberével" kerültem össze. Bakos Karcsi alias KarCsiga (Ford Sierra Cosworth) nem tudom mit csinált az elmúlt 3 driftmentes hónapban, de valami elképesztő köröket volt képes összerakni. Mivel a kvalin előkelőbb pozícióban végzett tőlem, így ő tehette meg az első értékelhető kört. Láttam beforogni az 1. íven, így egy biztonsági kör elég volt ahhoz, hogy bejuthassak a döntőbe és újra felvehessem a kesztyűt Szekeres Ferivel (BMW E30 V8).
Azt még hozzátenném, hogy körről-körre egyre szebben és pontosabban tudtam vezetni, bár ezzel szinte mindenki így volt, mivel túl rövid volt az edzés ahhoz, hogy maximálisan kiismerhessük a pályát. Twins Ferivel az OBII favoritjával Kakucson a döntőbejutásért csatáztam és ott kikaptam. Túl nagyot akartam mutatni ellene és sok is lett. Ennek ellenére itt szintén ezt a taktikát választottam:). Olyat próbáltam menni, mint eddig még soha. Éreztem, hogy van még a kocsiban tartalék, vajon sikerül kiautózni?
Feri ment egy nagyon szép éles kört, majd következtem én. Felszívtam magam és akkora szögeket autóztam, hogy magam is meglepődtem mire képes a technika alattam, és mindezt pontosan sikerült lerajzolni az aszfaltra. A bírák úgy döntöttek, újrahívás. Nekem már ez is elég volt a teljes boldogsághoz, hiszen Szekeres ellen egy visszahívás önmagában is dicsőség! A következő körre Feri még pontosabbat próbált menni, de annyira közel ment az egyik érintési ponthoz, hogy felborította. Itt már simán 50cm-en belüli érintési pontokat hoztunk. Jól tudtam, hogy ez bizony pontlevonás és van esélyem győzni. Ennek ellénre nem szerettem volna lájtos körrel búcsúzi. Megint odatettem a hyperszöget és bár nem olyan pontosan, mint az első meccsen, de megcsináltam.
Megnyertem. Innentől filmszakadás, annyira örültem és nem voltam magamnál, hogy még a pezsgőt sem tudtam felbontani:). 3. helyre Udvardi Zsolti hozta be az XXL Tuning Nissant. Végül locsolkodtunk egyet, interjúk, majd felhőtlen boldogság következett. Elképesztő élmény volt, nem nagyon tudnám szavakba önteni.
Dely Domonkos barátommal még elfogyasztottunk néhány pohár rosét, akinek szintén gratulálok, hogy bejutott a TOP8-ba az exLecsó verdával! Szép volt Domi, csak így tovább. Továbbá egy gratula Egyed Isti Initial Drifters SE csapattársamnak és szakkommentátorunknak, aki megmutatta: "látott ő már labdán pöttyöt"!
A verseny hangulata tökéletes volt, mind a szervezők, pályabírók és versenybírák egyöntetűen nagyszerű munkát végeztek. Pörgős versenyt hoztak össze nekünk egy marha jó pályán, szerintem mindannyian élveztük. Köszönjük nektek! A versenyzői légkör továbbra is elképesztően baráti, hogy egy példát említsek, Leslietől és Szekeres Twinstől is ajándék gumikat kaptam, így több gumival térhettem haza, mint elindultam :) Köszönöm szépen! Szpesöl tenksz to ZDoman és Walaki, hogy egész nap csak a vezetéssel kellett foglalkoznom. Nélkületek nem ment volna!
Kapcsolódó képek:
Versenybeszámoló:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sam8888 2008.09.15. 22:41:01
rapidshare.de/files/40481032/2008_09_13_Driftverseny_Taszar.part3.rar.html
rapidshare.de/files/40481636/2008_09_13_Driftverseny_Taszar.part4.rar.html
(Itt pedig az első kettő, hogy ne kelljen keresgélni:
data.hu/get/620330/2008_09_13_Driftverseny_Taszar.part1.rar.html
data.hu/get/620462/2008_09_13_Driftverseny_Taszar.part2.rar.html
)
SutteR · http://sutter.hu 2008.09.16. 09:09:16
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.09.16. 09:10:55
Sam8888 · http://indafoto.hu/sam8888 2008.09.16. 11:21:02
A narancs hacsit azt mikor vette az Egyed Isti?
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.09.16. 11:25:30
Walaki · http://ae86levin.blog.hu 2008.09.16. 12:59:33
DonDr!ft 2008.09.16. 14:18:07
Durvát mentél Szeki ellen! ;) Nameg egész nap :) . . . Kíváncsian várom, milyen lesz a gép felprogizva :P Most sem gyenge :D
Luki 2008.09.16. 21:03:53
Batyik 2008.09.17. 09:00:53
Krissal 2008.09.17. 21:49:15