HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2008.06.27. 11:04 hachiroku

Felejthetetlen Kakucsring - beszámoló

Sajnos negatívummal kell kezdenem a történetet, kicsit rapszódikusan alakult a hétvége, csütörtökön még egyáltalán nem volt biztos, hogy ott tudok-e lenni a versenyen. Egy családi probléma nyomta rá bélyegét a múlt hetünkre, de hála Istennek azóta megoldódni látszanak a dolgok és minden rendben van. Szóval térjünk is át az autóversenyre. Tehát pénteken megérkeztünk, nem egyszerű fuvarral :). A Delta Távközléstechnikai Kft. segítségével történt a kocsi oda és visszaszállítása, méghozzá egy darus autóval. Nagyon jópofa dolog így a szállítás, ráfér a platóra a fél garázsom, a daru fél perc alatt lekapja, nem ér le az alja, mint a trélerezésnél általában, szóval tuti:). Gyorsan berendezkedtünk a már-már szokásos felállásba, Puci - Miki - jómagam. Leslie megtartotta a versenyzői eligazítást és már készülhettünk is a pályára. E napra SutteR barátom ajánlotta fel segítségét, amit ezúton is hálásan köszönök! A kerékcseréken és autóval kapcsolatos teendőkön kívül még a gyerekápolási szakfeladatokba is betekintést nyert. Sajnos fiamat aznap elkapta egy kis vírus és a helyi orvosi rendelőbe kellett vinni, de semmi komoly, kis lázcsillapitó után minden rendben volt. Ezután egész nap eljátszottak a gyerekek a kocsiban, hűvösben. Tehát irány a pálya, kicsit tartottam a rázókövektől, a pálya keskenységétől, és egyáltalán attól, hogy új, számomra ismeretlen technikát kell alkalmaznom: hosszú kézis megindítást. Megtettem az első kört, majd a második és a harmadik után titkon már éreztem, hogy ezen a pályán bizony lehet keresnivalóm. Az új Girling hidrós kézi fantasztikus, abszolút kedvenc technikámmá vált a hosszú kézifékes indítás egy pillanat alatt, nem is értem, hogy tudtam eddig létezni nélküle. Pénteken körről-körre egyre szebbeket tudtam autózni, egyre távolabbról indítottam a csúszást és próbáltam a nagy szögekre, gyors átfordításokra törekedni. Délutánra kegyetlenül elfáradtam, kivette minden erőmet a hőség, de sikeresen tudtam zárni a pénteki szabadedzést. Beteszteltem a gumikat, kiválasztottam a legmegfelelőbbet, belőttem a pályát.

Szombaton a családot otthon hagytam pihenni, dél körül értem ki és abszolút szurkolásból állt a napom. Hihetetlen, de legalább akkora élmény volt driftet nézni és a barátokat bíztatni, mint versenyezni. A Drift varázslatos dolog, tutira a leglátványosabb autósport. Kár, hogy még viszonylag kevesen ismerik, de aki megismerte annak a továbbiakban is ott helye a lelátókon. Keményen dolgozik ezért az MDSZ, reméljük évről-évre egyre nagyobb sikereket könyvelhet el a sport Magyarországon! Miki barátom brutálisan ment a hachirokuval, egész nap 100%-on autózott, keményen beszúrt a tsuiso csatákban és egészen a döntőig menetelt, ahol a 2007. év bajnokával, Kerényi Ádámmal küzdött a győzelemért. Ádám nyerte végül a versenyt, ő szintén tökéletesen tudta hozni a legjobb formáját aznap. Szép volt!

 

Vasárnap kipihenten érkeztünk a pályára, kiváló szervízcsapat állt mögöttem: Luki, SutteR, ZDoman. Fiam úgy engedett el otthonról: apa légyszi hozz nekem egy szelepkupát :) (Verdák). Éreztem, hogy ezen a napon meg tudom csinálni, több okból is szerettem volna a dobogón végezni, kitűztem a célt magam elé és megpróbáltam elhinni, hogy sikerül. A délelőtt folyamán azt hiszem 4 alkalommal pályára tudtam még menni, közben Miki folyamatosan adta az utasításokat, hogy mit csináljak máshogy. A nap végére megértettem, hogy miről beszél és hoztam az elvárásokat, de ne szaladjunk annyira előre. Versenyzői felvonulás nagyon ötletesre sikerült, egy pick-up hátuljába rögtönzött medencéből kaptuk a frissítést PRO pilótáink jóvoltából, de rendesen:). Elérkezett a kvalifikáció ideje, már közel nem izgultam úgy, mint Máriapócson. Elsőre mentem egy biztonságit, nagyon hosszú kézivel, inkább összképre mentem ebben a körben, majd a következő 2-ben, lesz ami lesz alapon, odatettem magam nagyon keményen. Mindkét kör jól sikerült és éreztem, hogy ezek valamelyikével nagyon elől kell végeznem. Ezután siettem a lelátóra és néztem a versenytársakat. Nagy izgalommal vártam a végdő sorrendet, és megkönnyebbültem amikor megláttam a kiírást: 1. Szekeres Ferenc , 2. Énekes Árpád, 3. Tóth Zoltán. Ez igen, 3. hely a kvalin, kell ezt hozni a versenyen is. A verseny "pócshoz" hasonlóan itt is TOP 16 -ra lett felírva, a többiek már nem kaphattak lehetőséget. TOP 8-ba jutásért Halász Endrével - BMW E30 327i kellett mennem.  Nem láttam aznap Endrét, de kaptam az infót, hogy körről-körre erősödik és nagyon szépeket autózik. Egy átlagos kört tudtam menni csak elsőre, nem is lett elég a győzelemhez. Visszahívás. Itt már jobban elkaptam az érintési pontokat és továbbjutottam, de Endre megszorongatott rendesen. TOP 4-be jutásért vérbeli japó csatát kellett vívnunk, Udvardi Zsolttal (Nissan S13) mentünk rendkívül szoros küzdelmeket.  Belülről úgy tűnt nagyon jól megyek 1x  már azt érteztem, hogy megnyertem, de nem! Zsolti folyamatosan válaszolt ugyanolyan precíz és dinamikus körökkel. Végül csak a 3. visszahívás után tudtak dönteni a bírák, de végül egy olyan kört sikerült teljesítenem, hogy ismerősök/ismeretlenek visszajelzése szerint, PRO-ban is megállta volna a helyét. Éreztem is, iszonyatos feszültség szabadult fel bennem, ordítottam az autóban és lefűztem a mért szakasz után az egész pályát, pusztán élvezetből. Tehát a legjobb 4 közé kerültem, jöhet a futam a döntőért. Szekeres Ferivel kellett mennem, az OB II ászával.  Egyszerűen nem tudtam fejben elhatározni, hogy jobbat tudnék menni tőle. Felvezetőn lerajzoltam egy tökéletes ívet, nagy beesési sebességgel, jó összképpel, érintési pontokhoz közel. Feri is kanyarított egy 100%-osat válaszul. A pontozott körre mindent feltettem egy lapra, talán a legdurvább megindítást csináltam meg egész hétvége folyamán, és ezt belülről is éreztem, ami egy pillanatra elvonta a figyelmem a driftről és elhibáztam az utolsó kanyart, picit elhagytam egy kerékkel a rázókövet és megtörtem az ívet. Talán ez volt az egyetlen hibám eddig, egész nap alatt. Feri nyert, teljesen megérdemelten. A dobogó 3. fokáért Énekes Árpival kellett küzdenünk. Árpi már pénteken mondta: figyeld meg, tuti összekerülünk :). Így is lett!  Mindketten hulla fáradtak voltunk, szerintem már egyikünk sem tudott 100%-osan összpontosítani. A futamot végül megnyertem és megszereztem első Drift-es "szelepkupámat", tehát sikerült eleget tenni fiam kérésének:) A döntőt Szekeres Feri és Almási Zoli vívta, akik méltán megérdemelten juttottak odáig. Feri végül bezsebelte 2. győzélmét. Gratula nekik! Ezután gyorsan jött a díjátadó, pezsgőfürdő Puci jóvoltából :) interjúk, fantasztikus érzés volt. 

Nagyon fontosnak érzem megemlíteni, hogy a felengedő szakaszban őszintén biztattuk egymást a versenytársakkal, mindenki méltósággal fogadta a bírói döntéseket, és gratulált a másiknak. Nagyon jó ez az OB II mezőny, sok barátra/haverra tettem szert ezen a hétvégén. A szervezők és pályabírók munkája a tikkasztó hőség ellenére is parádés volt. Kaptunk életmentő frissítőket, biztatást, szóval le a kalappal srácok előttetek, öröm egy ilyen team fennhatósága alatt versenyezni! Szeretném még megköszönni ismerőseim, barátaim, DriftGarage SE, Kamikaze Drift Team egész hétvégén tanúsított bíztatását, nagyon sokat jelentett, e nélkül nem sikerült volna! És természetesen köszönöm a szervízcsapatnak is! Hamarosan jelentkezem videókkal.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr78541764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása