HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2007.10.30. 10:29 hachiroku

4A-GE

Vasárnap elkezdtük a motor összeszerelését. Kicsit tartottam tőle, hogy valamelyik alkatrész tartogat még meglepetést. Be is jött :). A kívülről gyönyörű olajpumpa sajnos belülről egy maréknyi fémhulladék volt. De ezen a napon ez sem lehetett akadály, a másik motoré egy alapos tisztítás után kiderült, hogy hibátlan állapotban van. Jó dolog ez a motorépítés, rengeteg dolgot megértettem a mechanikus működéssel kapcsolatban, illetve most szembesültem vele, hogy mennyi buktatója lehet ha egy 4A-GE nem megfelelő kezekbe kerül. Őszintén mondon, egy olyan mester kezébe aki nem olvasta el részletesen az eredeti 4A-GE manualt nem szívesen adnék egy ilyen motort. Bár gondolom minden konstrukciónak megvannak az egyedi jellemzői. Lényeg, hogy ZDoman nagyon tudja ezeknek a remekműveknek minden egyes milliméterét, és a legutolsó alkatrészt is gondosan bevizsgálja, hogy alkalmas-e további használatra, minimálisra csökkentve ezzel a kockázatot. 

Bekerültek a nyugvócsapágyak, főtengely, majd következett a dugattyúk gyűrűzése és befűzése, hajtókarok csapágyazása. Már csak az volt kérdéses, hogy vajon tudjuk e használni a 7A-FE motor "hajszálvékony" fém hengerfejtömítését. Papíron a gyári 10,0:1-hez képest 11,5:1 arányú sűrítési viszont számoltunk. Feltettük a hengerfejet majd következett az olajos mérés (ez egy érdekes dolog volt, nagyon tetszett). A mérés igazolta az előzetes fejtegetéseket 11,3:1 lett az eredmény amiben 1-2 tized hibaszázalék is benne lehet. Minden csapágyhézag tökéletes lett, minden olajjárat szabad, jól állunk. Egy kis extrát is kaptam, az olajteknőbe bekerült az olajhőfok szonda helye. Eddig jutottunk vasárnap, innen folytatjuk néhány napon belül. Talán a hétvégén már helyén ketyeghet :)

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr47212829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oli 2007.11.01. 19:06:25

Reméljük jó sok paci fog a motorba élni :D
süti beállítások módosítása