Szombaton reggel nagy reményekkel nekiláttunk a motor összeszerelésének. Egészen délig minden OK volt. Kimostuk a szép új blokkot, majd következtek a dugattyúk, gyűrűk. A gyűrűk felhelyezésénél ZDoman gondot észlelt, itt már kezdtem megijedni. Én közben jó segédmunkás lévén tisztogattam a további alkatrészeket, majd fél óra múlva közölte, hogy két dugattyút sajnos elhajíthatunk jó messzire. A felső gyűrűhornyok alatt a dugattyú el van repedve. Gyorsan körbetelefonáltuk az ismerősöket, hátha valakinek elfekvőben van egy garnitúra 2. generációs "red-top" dugója. Természetesen nincs, ez ugyanis az elsőkerekes AE92 GTi-ből való motor, amiben már vastagabb alkatrészek (dugattyúcsapszeg, hajtókar, hajtókarcsapágy) vannak. Gondolkodtunk, mi a fenét tudnánk csinálni, hogy mielőbb legyen motorom, mígnem ZD felajánlotta egyik elfekvő big-port motorjának főtengelyét és dugattyúit, én pedig cserébe nekiadtam az újabb motor főtengelyét és új hajtókarcsapágyait. Jó akinek van High Comp. Smallport motorja is elfekvőben és ezeket tudja majd használni :). Tehát végül hozzáfogtunk egy bigport motor bontásának és remegő kézzel szedtük ki az alkatrészeit. Vajon jó lesz a főtengely és dugók??? Vajon a dugók alapméretesek-e???.... Szerencsém lett, egész szép a főtengely, sőt hibátlanul illeszkedik a másikhoz vásárolt csapágysorhoz, gyári tűrésen belül van. Már csak rendelnem kell ehhez is hajtókarcsapágyakat és folytathatjuk a munkát.
A végeredmény egy elég fura 4AGE hybrid motor lesz. 7 bordás blokkba fűzűnk egy első generációs bélést, majd erre teszünk egy 2nd gen. hengerfejet. Nem lesz ez rossz így sem, talán a tartósság rovására megy, de papírforma szerint ezzel még nyertünk is néhány lovat a MAP-os dugók miatt, és elvileg forgósabb is lesz.
Amit nagyon sajnálok, hogy ezzel megint megy az idő (alkatrész beszerzés), és így tuti lecsúszok az idei évi utolsó szervezett edzésről is....
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.