Woá:) Megérkezett az utolsó fő komponens is, azaz a motorvezérlő elektronika, amit ugyan csak jövőre terveztem, de a motor egészségének megóvása érdekében, ezt a lépést korábban kellett meglépnem. Miután tájékozódtam a Greddy E-manage piggyback-ek területén, szomorúan konstatáltam, hogy az alapcsomag önmagában kevés ahhoz, hogy a rendszer készen álljon a beépítésre. Hála az égnek van nekünk egy nagyszerű fórumunk www.performance-tuning.hu , ahol néhány levélváltás után tájékozottabb kollégáim rögtön a segítségemre lettek, infókkal és alkatrészekkel. Bikeracer topiktársamnak éppen akadt a fiókban egy gyújtásvezérlő kábelköteg, melyet gyorsan le is boltoltunk, majd XJS kartárs is talált a polcon egy MAP szenzoros 4A-GE motorhoz passzoló Greddy kábelköteget, mellyel megmenekültem gyári kábelek szabdalásától. Összejött minden, majdnem Plug and play :) lesz a rendszer, már csak egy PC kábelt kell szereznem valahonnan. Talán jövőhéten, még a taszári verseny előtt sikerül összehozni a programozást is, reménykedem.
A programozással tulajdonképpen megvalósul az általam tervezett stage#2 állapot, azaz egészséges és biztonságos ~160 lóerő. Természetesen vannak már további tervek is, de az újabb teljesítmény lépcső a lovak számához képest minden eddiginél nagyobb beruházást igényelne. Az "ezüst tetejű" 20 szelepes motor 4 pillangós nyílt szívósorával (ITB), T3 tütékkel és az elektronikával már most elérhetővé válna 170 lóerő környéke, de sajnos ezt már egyáltalán nem biztos, hogy a gyári dugattyúk, hajtókarok, csapszegek túlzottan szeretnék. Ezért úgy döntöttem, ha ITB-zünk ezt mindenképpen összekötjük a blokk újragondolásával: mégnagyobb kompresszió, Wiseco dugók, ARP csavarok. Így már nem kellene félni a fordulatszámtól sem, és természesen el is kell forgatni ~9000-ig, hogy elérjük a 180 lóerős álomhatárt. A fordulattal még futjuk a köröket, nem elképzelhetetlen, hogy sikerül kiokosítani az OEM ECU-t ;) ez így teljesen rendben lenne, mivel itt az E-manage, mellyel hozzátudunk igazítani mindent. Ezek a tervek, meglátjuk.....
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
duck 2008.09.04. 22:22:16
Hajrá, hajrá a 180 lóerő felé... és hallom a pénztárgép csilingelését...:)
Sam8888 2008.09.05. 02:32:11
Driftverseny? :D Mert annak nagyon örülnék azt mennék nyálat csorgatni.
Amúgy gratula a cucchoz! ;)
Sam8888 2008.09.05. 02:38:26
www.futam.hu/dragmag.php?drag=130
Taszár közelében laksz egyébként?
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.09.05. 08:26:15
Sam8888 2008.09.05. 13:30:08
Mennyi lesz a beugró és mikor fog kezdődni?
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.09.05. 13:33:37
Sam8888 2008.09.05. 14:56:21
ghostdog75 2008.09.11. 07:58:29
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.09.11. 08:38:03
DonDr!ft 2008.09.11. 10:34:32
Remélem Taszárra összeáll a gépezet!!!
Sam8888 2008.09.11. 17:19:50
Sam8888 2008.09.13. 19:36:19
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.09.14. 14:41:56
Sam8888 2008.09.14. 18:19:36
data.hu/get/620462/2008_09_13_Driftverseny_Taszar.part2.rar.html
data.hu/get/622188/2008_09_13_Driftverseny_Taszar.part3.rar.html
data.hu/get/622389/2008_09_13_Driftverseny_Taszar.part4.rar.html
Ittvannak a képek meg a videok, sajna a videok elég szarok lettek, mert egyrészt nemvittem ki az állványt, másrészt csak egy digitfényképezővel lettek készítve.
A feltöltés meg azért tartott sokáig, mert szarakodott a feltöltés az éjjel. :D