HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2008.04.29. 12:02 hachiroku

Mindig győződj meg róla, hogy becsatoltad-e a motorháztető leszorítót...

Két héttel ezelőtt sportegyesületünk az Initial Drifters és a Driftgarage SE közös edzés szervezésébe fogott, természetesen az MDSZ által jóváhagyott irányító személyzet vezényletével. Ha azt mondom baromi jól sikerült, szerintem egyáltalán nem túlzok, sőt :). Végülis 16-an gyűltünk össze, amit javarészt a Fordos csapat és az ID autói tettek ki, de természtesen a BMW-s sporttársak közül is jöttek néhányan. Wuki vezényletével egy tradícionális japán pályaszakaszt: az EBISU South Course nyomvonalat építettük ki. Fantasztikusan sikerült, remélem még visszaköszön valamikor ez a nyomvonal. A pályát több technikát kombinálva lehetett szépen lefűzni, úgy érzem e napon elég nagy lépést tudtam tenni a fejlődésben. 20-22db gumit használtam el  szövetig. Az autót annyira durván vezettem, hogy 1-1 jobb állapotú gumi is csak pár kört bírt ki alattam, pedig esetemben csupán 140! lóerőről beszélünk, mindenestre szép füstöt és szögeket tudtam így generálni. Az első edzés tapasztalatait és PRO driftertársak tanácsait megfogadva róttam a köröket. Úgy érezem eljuttottan arra szintre, hogy már nem csak a kocsi "összeszedésével" kell foglalkoznom, hanem irányítottan driftelni érintési pontokhoz és az ideális ívhez egyre közelebb és közelebb, és formálni a stílust. Továbbá nagyon fontos, hogy néha kitudtam próbálni a tandem autózás élményét, már-már tsuisohoz hasonló mozzanatok is történtek :) Egész jókat kergetőztünk néha SutteR csapattársammal, BMW-kel, Fordokkal. Na és jöjjön a szomorúság része a dolognak. Elkövettem egy óriási hibát még a délelőtt folyamán. Egyik olajszint ellenőrzés alkalmával elfelejtettem becsatolni a motorháztetőt:(. Gyorsítószakasz, 1-2-3 ~100km/h, elrúgom mint állat, és bammm, sötétség... motorháztető felcsapódik ráhajlik a tetőre, szélvédőt agyonvágja és a tetőt kissé lezúzza. Hát ezt követtem el... Egy óriási mázli volt, hogy a vadi új szuperkönnyű motorháztetőm fényezése nem készült el az edzésig... így egy kis fényezésjavítással és szélvédőcserével megúszom a dolgot... Egész nap pókhálós szélvédővel és motorháztető nélkül mentem, de nem volt gond, dolgozott az adrenalin. A kocsimat két elismert PRO pilóta is kipróbálta, Wuki és Radír megtettek néhány kört a masinával, mindketten gyönyörűen autóztak és azt hiszem jó benyomást tett rájuk az "underpowered" (persze a saját többszáz lovas autóikhoz képest:) rizsrakétám.  Kíváncsian várom DonDr!ft videóanyagát, hogy jól kielemezhessem a felvételeket.

Kocsiról némi új infó. Elkezdtem lespórolni az autó tömegéből. Időközben beruháztam egy ultrakönnyű üvegszálas minimális merevítéssel rendelkező motorháztetőre. Ezzel 15kg-tól tudom megszabadítani az autó elejét, ami még nem is minden, mert további 13kg költözik hátra az akkumulátor személyében. Az ablakmosó rendszert már likvidáltam, és azt hiszem következő alkalomra a fűtés, szellőzés is megy mindenestül. Tehát a súlyelosztás javításán kívül összesen 25kg-t sikerül lecsípni, így minden bizonnyal sikerül a 900kg-s lélektani határ alá kerülni. Ha minden jól megy a hamarosan megrendezésre kerülő Máriapócs OB.II. futamon már így szeretnék indulni, igen tervezem a versenyen való indulást. Továbbá vettem egy halom 14" és 15" könnyűfémfelnit, hogy ne kelljen állandóan gumiztatni.

A pénz folyik.... szponzor kerestetik...

Felhívás! Bárkitől szívesen elfogadok kidobásra szánt 195/50/15 és 185/60/14 gumikat, esetleg ezek vmelyik közeli váltóméretét, elég nagy probléma a gumik beszerzése sajnos, és sohasem elég.

Köszönöm a vasárnapi segítséget ZDoman és Luki, nélkületek nem jöhetett volna létre!

Lassan csepegtetem majd fel a videókat, nézzetek vissza sűrűn, az elsőt már feltettem:

2. Erről lesz majd profi felvétel belső-külső, be voltam kamerázva DonDr!ft által:

3. Sajnos itt elfogyott a gumim és ki kellett állni...

4. És végül a nap ugyan nem a legszebb, de belülről legélvezetesebb autózása. Sikerül beérni SutteRt és kihasználva apró hibáját megelőzöm, majd én megyek elől, lekövet, és a végén én hibázok, lecsúszok az ívről, majd visszaszúr:) Jó lett volna folytatni, de nekem sajnos ennyit bír egy garnitúra gumi...

 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr57446909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.04.29. 21:57:44

azért a fűtésboxot gondold át, a technikai szabályzatban a párátlanítás megoldása kötelező.
valahogy :)

Sam8888 2008.04.29. 22:27:12

Sztem jól nyomod! Csak így tovább! :)

ghostdog75 2008.04.30. 08:15:47

én is gratulálok a látványos körökhöz!
szintén zenész...a fűtés-hűtést semmiképp nem tenném parkolólistára!Igen meleg nyarak jönnek és lehet egy kósza zápor is (pára).

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.04.30. 17:02:00

Hello! Nem hoztál szégyent a nevünkre, sőt! Gratulálok, jól áll az úton a kocsi, erősnek tűnik, szépen fordul, nem billeg, nem gondolkodik. És a pilóta is nagyon szépen terel, szerintem az amatőr mezőnyt simál körberajzolod ;-). Nem mintha bárki mást láttam volna közüllük menni.. :-D

Batyik 2008.05.01. 19:15:35

Minden elismerésem a tiéd Z! 2 edzés után ilyen szinten menni!!! Felköthetik a gatyát az ellenfelek, csak igy továb!

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.05.04. 21:06:58

2db jó állapotú 195/60x14-gyel szívesen megszponzorállak. most dél pesten van, de befér máriapócsig a transitba :)
süti beállítások módosítása