HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2008.01.19. 13:55 hachiroku

Arany és pogácsa és még mindig a futómű....

Végre elkészültek a várva várt nyomtávszélesítők. A várakozás megérte ugyanis Péter barátunk igencsak kitett magárért és ismét gyönyörű munkát végzett. Ez már nem az első alkatrész, amit gondos méretvételezés után megalkot nekünk, többek közt készített már RCA-t (roll center adjuster), NCRCA-t (negative camber RCA) és egyéb alkatrészeket, amit így nem kellett külföldről méregdrágán megrendelnünk.   

Nyomtávszélesítőt 40mm-est rendeltem tőle, ráadásul olyat melyhez nem szükséges kivenni a gyári tőcsavarokat, hanem a szélesítőben is elhelyezhető legyen egy garnitúra. Tőcsavar szerencsés eset volt, mivel a 87-es Ford Orioné megegyezik a Toyotával sőt, kicsit hosszabb is és nem utolsó sorban harmad annyiba került. 

A fekete és fehér szín mellett úgy gondoltam minden egyéb alumínium alkatrészt a TEIN toronytányérok színvilágából kiindulva aranyszínűre eloxáltatok.

Az RCA-k is hasonlóképpen festenek, ezekről néhány szó: Az autó nagyfokú leültetésénél komoly szerepet kap ezen kütyü. Az ültetéstől megváltozott állású alsó irányítókart állítja vissza rendeltetésszerű pozíciójába, ezzel megszüntetve az ilyenkor fellépő "bump steer" effektet. Gyakorlatilag nem más, mint egy spacer a gólyaláb és irányítókar közé. Létezik ennek egy NC, azaz negatív camber változata is, mellyel a fent említetteken túl eltudjuk tolni a gólyalábat az autó hossztengelyére merőleges irányban kifelé, ezzel gyakorlatilag negatív kerékdőlést adva az első futóműnek. Akit mélyebben érdekel a téma, mindezekkel kapcsolatban tudom ajánlani XJS napokban megjelent írását a futómű alapkérdéseiről KLIKK IDE.  

RCA avagy bump steer spacer:

beszerelve:

Amint feldobáltam a nyomtávszélesítőket folytatom a napokban elkezdett polírozási munkát a kerékperemeken. Várhatóan a következő postban csatolok majd szélesnyomtávos, "pimp" kerekes képeket. :) Addig is egy az elkezdett csiszolgatásról.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr17303259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.01.19. 15:18:32

Szepek lettek a cuccok, es kosz a linket! Meg a Ford Orion tippet is, eddig mindig csak "Ford" csavarkent volt aposztrofalva a cucc.
süti beállítások módosítása