HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2008.08.09. 22:02 hachiroku

Nyaraltunk :)

Szóval úgy történt, hogy a héten nyaraltunk. Megkértem sógort, ha már úgysem vagyunk otthon költözzön át nyugodtan hozzánk, legalább nem lesz üresen a ház. Átköltözött :). Aztán úgy szerda magasságában rám telefonált, ha már ott van, és úgysem szeret sokat aludni, éjjelente megcsinálta a motort :D. Néhány barát is csatlakozott az esti szórakozásához Sumy, Luki és Batyik személyében. Ezúton is megathx mindannyiótoknak. A mutatvány nem volt egyszerű, mivel az olajpumpa cseréjéhez szinte félig szét kellet szedni a motort, nem beszélve a szeleprugók hengerfej levétele nélküli cseréjéről. Na az pl. egy komoly, számomra meglepő trükk volt:). Tehát bekerült minden amit az elmúlt hónapban szépen összevásárolgattam.

Vadi új Small Port 4A-GE olajpumpa amitől reméltük a nagyobb olajnyomást.

Jól látszik, hogy a gyári Toyota csapágyak is bírják a versenyzést, közel 1000 verseny és edzéseken megtett km után szinte újnak hatnak. Úgy gondolom ezt a szezont simán elbírják, talán még a jövő évet is.

HKS oil up kit, ezen alkatrészek a motor olajnyomását hivatottak javítani, egyik része az olajpumpába, másik fele pedig a hengerfejbe való.

Végül a beállítási / mérési folyamat, igazából fingom sincs mit :D, de ZDoman tudja az a lényeg.

Pénteken megérkeztünk a nyaralásból, gyors kipakolás után már nyitottam is a garázst, hogy beindíthassam az új mocit. Nem tudom szmájlikkal leírni, hogy mekkora mosoly lett az arcomon. Ez igen, ez az amire vágytam! 700-as fordulaton döcög, 2500-ig összevissza jár, azután pedig elsímul és üvölt, pont mint egy rendes VFTS. És az olajnyomás, néha 500-ra is visszaeső alapjáraton 2,5!!! terhelés alatt pedig 7 bar :). Még aznap este, minden komolyabb beállítás nélkül kimerészkedtünk egy rövidke tesztre. Nekem már ekkor is tetszett, bár túl sok többletteljesítményt még nem tapasztaltunk. Ami jött pluszba, az máshonnan elillant. Illetve még annyit, hogy 6000-től kezd bitang módon tolni és forogni, csak sajnos az ECU elrontja a játékot 7800-8000 tájékán. Zoli azt mondta nem jó még, kiindulási alapnak tekinthetjük maximum, majd másnap folytatjuk a finomításokkal. De a hangja, iszonyat brutál :D.

Szombat reggel támadt a pompás ötlet, mi lenne ha TéZé barátomtól ellejmolnám a DriftBox-át, amit tud performance meter-ként is üzemelni, így legalább valami képet kaphatnánk, hogy jó irányba tekergetünk-e. TéZé nagyon rendes volt és kölcsönadta, Walaki pedig szintén nagyon rendes volt, hogy elkocsikázott érte és elhozta nekem. Miközben a DB-ra vártunk, Zolival már piszkálgattuk a motort. Kiderült, hogy pénteken az alapelőgyújtás csak 5 fokon volt. Már ekkor megvilágosult, hogy 10-15 közé lőve kapunk felülre némi extra nyomatékot a tegnapihoz képest. Majd szép magyar szóval élve, retardáltuk a tengelyeket a HKS ajánlásához képest 5-5 fokkal. Mivel gyári elekronikával vezérlünk egyelőre, így sajnos nem tudjuk teljes mértékben kihasználni a tengely adta lehetőségeket. Tessék megkapaszkodni, a japók állítása szerint ezen tengelyek 8000-8200-ra vannak optimalizálva, tehát 8800-ig kellene forgatnunk a motort, hogy ideális legyen. Most csak 8000-ig tudunk gazdálkodni, így a középső tartományra kell hegyezünk a tengelyeket. Mire megérkezett Józsi a kütyüvel, rendes kis társaság gyűlt össze figyelemmel kísérni az első bevetést.

Drift Box kalibrál, start 1 tilt - 2 tilt - 3 tilt - 4 majdnem tilt, elvesz, mert driftes futóműbeállításokkal nem igazán veszélytelen 180 felett lavírozni rossz minőségű dobálós úton... Az első benyomás: hübamme :D, valami ilyesmit vártunk. Felesleges is tovább variálni, beigazolódott a teória. Gyújtás gyári alapérték, tengelyek visszafokolva. Gyorsulgattunk párat, persze soha nem fogok átnyergelni ebbe a "szakágba" ;). Végülis ZDoman tudta kihozni a legjobb időt a technikából messze nem ideális körülmények közt. 175-ös hátsó gumi, kráteres / dobálós út, ennek ellenére 7,5s 0-100 ment a gyári 9,2-hez képest, nekem pedig 7,8 volt a legjobb. Biztos vagyok benne, hogy a kocsiban simán van 7s ideális körülmények közt. A legjobban viszont akkor lepődtem meg amikor kívülről néztem, ahogy szemből támad, fogtam a fejem és dobáltam a hátasokat. Aztamindenit, ITB nélkül tud ilyet szólni egy 4AGE???

Hazatértünk arról a bizonyos magánterületen fekvő útszakaszról és elemezgettük a drift box által regisztrált adatokat.

Amit biztosan tudok, hogy az elköltött forintok hoztak többlet teljesítményt. Viszont azt is be kell látnunk, hogy elektronika nélkül nem tudjuk kihasználni rendesen a motort. Tiltásnál nincs még csúcson a teljesítmény, 6000 alól pedig hiányzik pici kraft. Kell még fordulat, mese nincs, elkerülhetetlen beszerezni egy elektronikát. Igazából döntöttem is, vásárolok egy Greddy E-manage Ultimate rendszert és ezzel lesz felprogramozva a motor, a tiltást pedig a gyári hajtókarokra és dugattyúkra való tekintettel "csak" 8500-ig fogjuk kitolni. Úgy érzem egy 20V silvertopot már most is tud ez a 16 szelepes, elektronikával pedig valahol 160 lóerő környékére kell érnünk. Jövőre pedig jön a nyílt szívósor projekt és úttörő becsület szavamra mondom, itt megállok. Szvsz ~170 lóerő egy könnyű hachiba hazai viszonylatban elég. Legalábbis én nem vágyom többre.

Tegnap történt még egy szintés fontos dolog. Megváltunk kedvenc kis Corollánktól, ami 8 év és közel 250.000 km-en keresztül szolgált bennünket balesetmentesen és mindenféle komolyabb meghibásodás nélkül. Remélem új gazdáit is szolgálja még ugyanilyen módon éveken keresztül. TODAY - TOMORROW - TOYOTA

 

9 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr89608601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zdoman 2008.08.10. 22:34:42

Egy nagyon kicsi helyesbítést tennék közzé a tengellyel kapcsolatban. A 8800as fordulat nem a max teljesítmény helye, hanem a HKS által ajánlott leszabályzási fordulatszám. 8000-8200 között (setuptól függően) van a teljesítménycsúcs. Videok lesznek?? :)

Batyik 2008.08.10. 22:37:03

Zoli, nagyon szívesen segítettünk a kocsid hangja pedig vmi iszonyat brutál lett bár este 11kor félve mertük beindítani a 2 házzal arrébb fekvő szomszédodat ismerve,de mikor beindult rájöttünk,hogy megérte szerelgetni:)

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.08.10. 23:30:39

Ha fele ilyen szépen szólna az enyém, már akkoris beszarnék behugyoznék :DD

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.08.11. 08:18:57

WOW WOW WOW :)

jó látni, hogy mások is olyan hülyék, mint mi :)

duck 2008.08.11. 18:03:15

Szééép. Csak így tovább..:)

Luki 2008.08.13. 13:32:31

Jahszivesen Z.... Viszont Batyik barátomat kihuzom a köszönetböl hisz ő soför volt végig mert azután amit a legjobban csinált: cigizve dumál mig mi szereltünk... :D Ugye Doman? :D

Batyik 2008.08.15. 19:38:55

Ne szóljál bele! Nekem komoly feladatom van mikor Zolika szerel! Tartom benne a lelket, és a gyerekeket kényeztetem:)
süti beállítások módosítása