Időközben megérkeztek a várva várt polikarbonát lapok. Úgy döntöttem, hogy nem az egyszerűbb csavarozós ("ralis") megoldást választom, hanem megpróbálom teljesen a gyári mintájára felrakni mind az 5 ablakot. Igaz 2 napom ráment, de szerintem egész jól sikerült. Először is átrajzoltam a gyári ablakokat, majd kivágtam dekopír fűrésszel. Az elsőket viszonylag egyszerűen beszereltem. Mivel az emelőszerkezetet is kivágtam, így a gyári keretben, tömítésben fixre rögzítettem mindkettőt és kész is. A hátsó oldalablakok kicsit problémásabbak voltak mivel rá kellett fényeznem a gyári mintát, hogy ne virítson ki a szélén a fehér karosszéria. Szépen átrajzoltam a mintát, kivágtam a védőfóliából és lefestettem. Másnap csak attól kellett tartanom, hogy ne oldja meg a festéket a tömítőanyag amivel a víztelenítést oldottam meg. Szerencsére kompatibilis a két anyag és semmi gond nem volt. A hátsó szélvédőt majd fél nap próbálgatás után egyszer csak sikerült beleerőszakolni az ajtóba, mivel a lexán nem veszi fel az ablak ívét, viszont mm pontosan méretre vágtam nagyon durván feszült az ajtóban. Nem is tudom hogyan, de valahogy megoldottam soksok szitkozódás és szerszámdobálás után. Ja és mindezt 8-8,5kg spórolásért :)
Sajnos a motort nem tudtuk folytatni a ZDoman Motorsport ünnepi nyitvatartása miatt:), de legalább a maradék alkatrészek megérkeztek. Mi több vettem egy könnyített lendkereket amit a www.bejomotor.hu -nál kicentíroztattam a leendő főtengelyhez. Nagyon szuper gépműhely, gyors határidő, korrekt ár. Csúszik ez a motorprojekt, de különösebben nem vagyok szomorú miatta, mivel folyamatosan előjön egy-egy ötlet amivel a végén mégjobb lesz az egész. Talán még a 140 lóerős stage 1-es álomhatár is elképzelhető a meglévő cuccokból, és még hegyesebb tengelyem sincs egyelőre. A múlt heti edzésen beigazolódott, hogy egy könnyű hachival és ekkora motorerővel már nagyon szépeket lehet autózni. A végső terv persze egy sokat forgó 16v 180 lóerő körül, nyílt szívósorral, TODA cucokkal és sok egyéb nyalánksággal, majd egyszer....
Sokan nem tudják de ez a motor volt (4A-GE) az alapja egykoron a Formula Atlantic versenysorozatnak melyben pl. Jacques Villeneuve is küzdött. Az említett szériában ez a motor bizony 220-240 lóerő leadására volt képes. Van néhány elvetemült ember a világon aki megépíttette ezt a motort Toyotájába. Nincs is ezzel gond, mindössze annyi, hogy egy mai középkategóriás új toyotának az ára, csak a csupasz motor :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
oli 2007.10.25. 18:46:36
lajoosh 2007.10.31. 21:36:59
mennyiért csinálnál nekem egy szettet? nekem csak a hátsó 3 kell.