Az elmúlt két verseny alapján felismertük, hogy fejlesztenünk kell a motor területén, mely jelenleg 135-140 lóerőt tudhat, a versenyeken konferált 150-nel ellentétben:). Döntenem kellett hogyan tovább, mert a rohamléptekben fejlődő magyar Drift és jövői évi PRO ligás remények, mind megkövetelik ezt. Egyed Isti szavaival élve a Szekeres Feri (BMW E30 V8) elleni elődöntőben: "10 lóerő hiányzott ahhoz, hogy kiadja még ott a végén is" :)
Reményeim szerint a hamarosan sorrakerülő motor upgrade meghozza a hiányzó 10-15 lóerőt, ami bizony egy ilyesfajta kisautónál sokat számíthat. Mielőtt belevágnék a részletekbe azért meg kell említenem, hogy az első (Máriapócs) versenyre az edzések tapasztalatai alapján már motorfrissítéssel érkeztünk. A gyári olajhűtő rendszernek gyorsan felismertük nem túl széles határait. Ki kellett váltani egy komolyabb rendszerrel, mert a tavaszi gyakorlások folyamán néhány perc 5000-7500f/p közti terhelés is elég volt ahhoz, hogy ~130C fokot elérjen az olajhőfok, és versenyolaj ide vagy oda (10w60), már ez is "összeesik" ilyen hőmérsékleten. Beépítésre került egy MOCAL termosztátos olajhűtő szendvicspanel, néhány hidraulikacső és fitting a Doman-daru jóvoltából, ill. ZDomantól kölcsönkapott hatalmas >1L kapacitású ABARTH olajhűtő. Azóta az olajhőfok 95 felett még nem járt! Fő a biztonság és vigyázzunk a csapágyakra.
Azóta számoltunk, gondolkodtunk és az alábbi alkatrészek beépítése mellett döntöttem, melyek időközben már meg is érkeztek. Természetesen ZDoman tuning végzi az építést mint eddig mindent, ami motor vagy hajtás:
- HKS 272 fokos, szívóoldali vezérműtengely 8,1mm emeléssel
- HKS 272 fokos, kipuff. oldali vezérműtengely 8,1mm emeléssel
- HKS szeleprugókészlet
- HKS oil up kit
- 4A-GE 3. gen. nagyobb teljesítményű olajpumpa
- ill. amennyiben szükséges, cseréljük az összes csapágyat TRD gyártmányúra
Az esélyek elég jónak tűnnek, mivel a "hybrid" motoralapot kifogástalanul építette Doman Zoli. Az emelt sűrítési viszony és a megdolgozott hengerfej, könnyített lendkerék, mind-mind ideális körülmény lehet egy hegyesebb tengelypár számára. Nem is beszélve a szuperjól eltalált leömlőről és kipufogó rendszerről. Nagyon sok irodalmat átböngésztünk már a 4A-GE motorok tuningolásáról, és ez a motor kb. olyan lehet, ami maximálisan kihasználhatja a gyári elektronika által kínált lehetőségéket. Azt mondják a japánok: standard ECU-val, üzemanyagpumpával, injektorokkal ~160hp az elvi felső limit. Csúcsteljesítményben nagyjából egy 20 szelepes blacktop teljesítménye a cél, persze nem lesz olyan kultúrált, valószínűleg egy szűk tartományban lesz erős, nem is lesz normális alapjárat. De mit csináljak, ha én ezt szeretem :). 150 lóerő felett, akár csak 1hp-val is, teljes lenne az elégedettségem. Még kellene kicsit hackerkedni, hogy sikerüljön a gyári leszabályzást 500 fordulattal eltolni, ezeknek a tengelyeknek ugyanis 8000-8200 körül lenne az ideális csúcs, ezt még a dugók hajtókarok is elviselnék. Tehát ezek a tervek, írok majd az eredményekről, tapasztalatokról úgy 2 hét múlva, talán még dyno graph is lesz a végső beállításokról.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Krissal 2008.07.28. 22:30:19
Hajrá :)
XJS · http://www.ae86.hu 2008.07.28. 22:43:57
[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.07.28. 23:59:24
TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.29. 11:49:29
duck 2008.07.29. 21:11:19
Szépek az alkatrészek, már várom mit tud majd. Így talán már be tudok majd melléd í ülni..:)
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.07.30. 00:07:24
duck 2008.07.31. 09:11:08
www.youtube.com/watch?v=InotZIC5OXE&eurl=http://video.aol.com/video-detail/hpf-bmw-e46-m3-stage-ii-turbo-kit/3319845398
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.07.31. 13:13:46
Z0tya · http://www.cosworth.hu 2008.08.04. 20:57:52
[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.08.04. 23:17:54
Sam8888 2008.08.09. 00:34:58
(Csak zárójelben, mivan, ha belenyomsz egy 200sx hajtásláncot+motort? :))
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.08.09. 11:28:37
peti 2008.10.11. 20:11:22