HTML

hachiroku

Toyota Corolla TwinCam GT (AE86) Driftautó építése

Friss topikok

  • kókuszosvarázs: Nálunk most van folyamatban a VW bogarunk Dufi, eladása. :(:( Bár ő sosem volt verseny autó, azért... (2009.12.07. 13:09) Eladva....
  • DRIFTER DAVE: ZOLI ÉN MÁR TERVEZGETEM A DRIFTES JÖVŐMET EGY COROLLÁVAL CSAK NEM HACSIVAL HANEM COUPE VAL!! DE ... (2009.08.08. 23:11) Kakucsi csalódás
  • Ambass: üdv! Új autó project miatt eladó? (2009.07.08. 22:53) Váratlan fordulat: ELADÓ
  • duck: Épp le akartalak tolni, hogy csak piszkálni tudod az embert új bejegyzésekért, de megláttam, hogy ... (2009.06.25. 11:04) Bejelentkezés...
  • XJS: Hat apam, en nem sokat ertek a drifthez, de ilyen nyugodt, pontos meginditasokat...Kiba profi, gra... (2009.05.23. 21:49) Onboard cam by Gabofoto.hu

2008.07.28. 13:57 hachiroku

4A-GE tuning - stage 1.5

Az elmúlt két verseny alapján felismertük, hogy fejlesztenünk kell a motor területén, mely jelenleg 135-140 lóerőt tudhat, a versenyeken konferált 150-nel ellentétben:). Döntenem kellett hogyan tovább, mert a rohamléptekben fejlődő magyar Drift és jövői évi PRO ligás remények, mind megkövetelik ezt. Egyed Isti szavaival élve a Szekeres Feri (BMW E30 V8) elleni elődöntőben: "10 lóerő hiányzott ahhoz, hogy kiadja még ott a végén is" :) 

Reményeim szerint a hamarosan sorrakerülő motor upgrade meghozza a hiányzó 10-15 lóerőt, ami bizony egy ilyesfajta kisautónál sokat számíthat. Mielőtt belevágnék a részletekbe azért meg kell említenem, hogy az első (Máriapócs) versenyre az edzések tapasztalatai alapján már motorfrissítéssel érkeztünk. A gyári olajhűtő rendszernek gyorsan felismertük nem túl széles határait. Ki kellett váltani egy komolyabb rendszerrel, mert a tavaszi gyakorlások folyamán néhány perc 5000-7500f/p  közti terhelés is elég volt ahhoz, hogy ~130C fokot elérjen az olajhőfok, és versenyolaj ide vagy oda (10w60), már ez is "összeesik" ilyen hőmérsékleten. Beépítésre került egy MOCAL termosztátos olajhűtő szendvicspanel, néhány hidraulikacső és fitting a Doman-daru jóvoltából, ill. ZDomantól kölcsönkapott hatalmas >1L kapacitású ABARTH olajhűtő. Azóta az olajhőfok 95 felett még nem járt! Fő a biztonság és vigyázzunk a csapágyakra.

Azóta számoltunk, gondolkodtunk és az alábbi alkatrészek beépítése mellett döntöttem, melyek időközben már meg is érkeztek. Természetesen ZDoman tuning végzi az építést mint eddig mindent, ami motor vagy hajtás:

  • HKS 272 fokos, szívóoldali vezérműtengely 8,1mm emeléssel
  • HKS 272 fokos, kipuff. oldali vezérműtengely 8,1mm emeléssel
  • HKS szeleprugókészlet
  • HKS oil up kit
  • 4A-GE 3. gen. nagyobb teljesítményű olajpumpa 
  • ill. amennyiben szükséges, cseréljük az összes csapágyat TRD gyártmányúra

Az esélyek elég jónak tűnnek, mivel a "hybrid" motoralapot kifogástalanul építette Doman Zoli. Az emelt sűrítési viszony és a megdolgozott hengerfej, könnyített lendkerék, mind-mind ideális körülmény lehet egy hegyesebb tengelypár számára. Nem is beszélve a szuperjól eltalált leömlőről és kipufogó rendszerről. Nagyon sok irodalmat átböngésztünk már a 4A-GE motorok tuningolásáról, és ez a motor kb. olyan lehet, ami maximálisan kihasználhatja a gyári elektronika által kínált lehetőségéket. Azt mondják a japánok: standard ECU-val, üzemanyagpumpával, injektorokkal ~160hp az elvi felső limit. Csúcsteljesítményben nagyjából egy 20 szelepes blacktop teljesítménye a cél, persze nem lesz olyan kultúrált, valószínűleg egy szűk tartományban lesz erős, nem is lesz normális alapjárat. De mit csináljak, ha én ezt szeretem :). 150 lóerő felett, akár csak 1hp-val is, teljes lenne az elégedettségem. Még kellene kicsit hackerkedni, hogy sikerüljön a gyári leszabályzást 500 fordulattal eltolni, ezeknek a tengelyeknek ugyanis 8000-8200 körül lenne az ideális csúcs, ezt még a dugók hajtókarok is elviselnék. Tehát ezek a tervek, írok majd az eredményekről, tapasztalatokról úgy 2 hét múlva, talán még dyno  graph is lesz a végső beállításokról.

13 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86.blog.hu/api/trackback/id/tr34589326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krissal 2008.07.28. 22:30:19

Zdoman úgyis szét akarta még szedni a motorod, ha csak így vehetett rá, én örülök! :)
Hajrá :)

XJS · http://www.ae86.hu 2008.07.28. 22:43:57

Hajra! Vegre! Nagyon kivancsi vagyok, es drukkolok, hogy sikeruljon!

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.07.28. 23:59:24

Ha ZDoman nem ér rá szívesen segítek motor ügyben én is :DDD

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.29. 11:49:29

Azt az ordítós üvöltős pörgős Jézusmáriáját neki! Királynak tűnik a szett már elmondva is, de alig várom, hogy lássam-halljam. És ne bánd, hogy Neked ez tetszik, így lesz színes a mezőny.

duck 2008.07.29. 21:11:19

Húúú Zoli! Hajrááá!
Szépek az alkatrészek, már várom mit tud majd. Így talán már be tudok majd melléd í ülni..:)

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.07.30. 00:07:24

Duck! Jaja, talán bírja majd :D

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.07.31. 13:13:46

Na menj Te a :P -be :D:D:D Szeretnék frissítést olvasni a kocsidról! Amúgy én is leadtam már a megrendelést Jézuskának: Greddy E-manage és Individual Thottle bodies lehetnek a fa alatt;)

Z0tya · http://www.cosworth.hu 2008.08.04. 20:57:52

Jó'van! Látom mindenki egy kicsit erősít :)

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.08.04. 23:17:54

Menjetek mindketten a picsbe :) Mégis mivel akartok Driftelni, Kamaz gumikkal?? :DDD Örülök ha a 155-ös swift karikákkal elkarcolok, nemhogy még 15-ös tapadóssl :DDD

Sam8888 2008.08.09. 00:34:58

Kicsordult a nyálam a sok HKS-felirat meg tuningcucc láttán! :P~~~~

(Csak zárójelben, mivan, ha belenyomsz egy 200sx hajtásláncot+motort? :))

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.08.09. 11:28:37

Neeem :) Egy AE86 számomra kizárólag NA motorral elfogadható.

peti 2008.10.11. 20:11:22

Most újitottam egy corollával.A golf gti-hez képest állat
süti beállítások módosítása